شناسهٔ خبر: 18615208 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به رئیس‌جمهور:

آیا سوءاستفاده‎های کلان اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی است؟/ ساده‎ترین کار انداختن مشکلات به گردن دولت قبل است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن انتقاد از واردات لوازم لوکس، غذا، پوشاک و لوازم مصرفی به کشور که در تقابل با سیاست‎های اقتصاد مقاومتی است، خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آیا سوء استفاده‎های کلان اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی است؟

صاحب‌خبر -

به گزارششفاف، محمدمهدی زاهدی در جمع اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در استان گلستان با اشاره به نارضایتی رهبر معظم انقلاب در خصوص عملکرد دولت پیرامون اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اثری از مباحث مربوط به رونق اقتصادی در کشور ندیدیم، نباید وعده‎های بدون عمل به مردم داده شود.



* رئیس‌جمهور پاسخگوی 446 وعده‎ای که به مردم داده است باشد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیرامون درج عکس آقای روحانی با تعدادی بانوی بدحجاب در صفحه اینستاگرام این حرکات را ماکولیستی و پوپولیستی خواند و افزود: آقای روحانی به جای آنکه گزارش عملکرد دولت خود را ارائه بدهد و پاسخگوی 446 وعده‎ای که به مردم داده باشد با این اقدامات درصدد انحراف افکار عمومی است.

زاهدی با بیان اینکه حرکات دولت یازدهم زیبنده ملت و نظام اسلامی نیست، گفت: برخی می‎خواهند اینگونه قلمداد کنند که عکس گرفتن رئیس‎دولت با بانوان بدحجاب نوعی ارتباط با نسل جوان است آیا ایشان نمی‎توانستند با دو فرد باحجاب اسلامی عکس بگیرند این کارها در آستانه انتخابات ماکولیستی و پوپولیستی است، مردم ما هم نسبت به این رفتارها بی‎بصیرت نیستند.

وی عدم پاسخگویی روحانی از کارنامه دولت یازدهم را نوعی ناکارآمدی و فرار رو به جلو دانست و گفت: ما این را به هیچ عنوان زیبنده ملت خود نمی‎دانیم، مردم حتما بافهم، باشعور و بابصیرت هستند و اینگونه حرکات نمی‎تواند از تصمیم انقلابی آنها در 29 اردیبهشت منحرف کند.

 

* شفافیت در این دولت وجود ندارد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص علل ناکامی دولت در وعده‎هایش و نسبت دادن آن به دولت گذشته تصریح کرد: وقتی کسی می‎خواهد رئیس‎جمهور شود از اوضاع کشور تاحدودی مطلع است وعده‎های انتخاباتی که کاندیداها می‎دهند چهار ساله است مگر آقای روحانی در سال 1392 به مردم وعده هشت ساله داده بود که بخشی را در چهار سال نخست و بخشی را در چهارسال دوم عملیاتی کند؟

زاهدی با اشاره به اینکه شفافیت در این دولت وجود ندارد، ابراز کرد: دولت چقدر در زمینه فساد بزرگ بانکی توانسته اطلاع‎رسانی کند آیا سوءاستفاده‎کنندگان به دستگاه قضایی معرفی شدند و یا  در زمینه حقوق‎های نجومی شفاف‎سازی شد؟ ما که شفافیتی در عملکرد دولت ندیدیم.

وی با بیان اینکه دولت در مذاکرات برجام تمامی هم‌وغم خود را بر آن گذاشت، گفت: در برجام معلوم نشد که مردم محرم هستند یا نامحرم؟ وعده‎هایی که قرار بود ماحصل برجام باشد کام مردم را شیرین نکرد.

 

* جمنا به کاندیدای واحد می‎رسد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ساده‎ترین کار این است که مشکلات را بر گردن دولت قبل بیاندازیم آیا ایشان نمی‎دانستند زمانی که کاندیدا می‎شوند این مشکلات وجود دارد؟ اگر نمی‎دانست که لایق ریاست‎جمهوری نبود و اگر می‎دانست وعده خام به مردم دادن از لحاظ شرعی درست نبود، اینکه توپ را در زمین دیگران بیندازیم اصلا درست نیست.

زاهدی افزود: انتظار داریم دولت از عملکرد چهارساله خود در راستای 446 وعده‎ای که داده گزارش بدهد نه اینکه با فراموش کردن وعده‎های خود فرافکنی کند.

وی در خصوص وضعیت جبهه مردمی انقلاب اسلامی تصریح کرد: جمنا بر اساس خرد جمعی تصمیم می‎گیرد تک‎روی در جمنا، معنایی ندارد و بر اساس مهندسی که در انتخابات صورت می‎گیرد در نهایت به یک کاندیدا خواهیم رسید که در شرایط رقابت قرار بگیرد.

 

* نیازی به چشم دوختن به بیگانگان نداریم

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در توجه به درون‎زایی و برون‎گرایی معنا پیدا می‎کند، گفت: اقتصاد مقاومتی باید در چارچوب دانش و اقتصاد دانش‎بنیان اتفاق بیفتد تا به موفقیت برسد.

زاهدی استفاده از ظرفیت‎های کشور را مهمترین راهبرد موفقیت اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: باید از منابع انسانی ماهر، خلاق، مومن و متعهد کشور بهره گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه نیاز به چشم دوختن به بیگانگان نداریم، تاکید کرد: اگر در درون‎زایی بتوانیم به نحو مطلوب استفاده کنیم و محور تولید کشور را بر اساس دانش‎بنیان قرار دهیم می‎توانیم نیازهای داخل را پاسخگو بوده و بخش زیادی از تولیدات را صادرات کنیم ما می‎توانیم به جای صادرات نفت خام فرآورده‎های نفتی مانند محصولات پتروشیمی و فرآورده‎های نفتی را صادر کنیم و شاهد ارزش افزوده هزاربرابری باشیم.

 

* وزارت خارجه از حالت انفعال حوزه اقتصادی بیرون بیاید/ ایران هزینه‎های برجام را پیشاپیش پرداخت کرد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به علم و فناوری گفت: باید از دانش و فناوری به نحو مطلوب استفاده کرد تا ایده را به محصول تبدیل کرده و برای محصول بازاریابی و بازارسازی کنیم در این راستا باید وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی، بانک‎ها و سازمان برنامه و بودجه به این مهم کمک کنند.

زاهدی با تاکید بر اینکه وزارت خارجه باید از حالت انفعال از حوزه اقتصادی بیرون بیاید، تصریح کرد: باید سفارتخانه‎ها و کنسول‎گری‎های ما در سراسر جهان به عنوان مرکز و قطب صادرات محصولات کشورمان را بازاریابی و بازارسازی کنند این کارها با عملکرد مجاهدانه با دیپلماسی معمولی امکان‎پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران هزینه‎های برجام را پیشاپیش پرداخت کرده است، گفت: با روی کار آمدن یک دولت انقلابی می‎توان مطالبات را از آمریکا گرفت ما باید به عنوان طلبکار وارد شویم نه اینکه دست خود را دراز کرده و با خواهش و التماس بخواهیم که به ما کمک کنند این رویکرد را اقتصاد مقاومتی به ما آموخته است.

نظر شما