شناسهٔ خبر: 18592966 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد

احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز/ باراش باران در چهار استان هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان/ وزش باد شدید در نواحی جنوبی

بعدازظهر سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ با ورود یک سامانه بارشی، بارش‌ها در نوار غربی و شمال غرب کشور آغاز حواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان، گفت: دوشنبه ۹۶/۱/۷ برای پاره‌ای از مناطق نیمه شرقی بارش‌های پراکنده و در ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل دریای خزر وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما را خواهیم داشت.

وظیفه با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای شرق کشور در روز سهشنبه ۹۶/۱/۸، از ورود یک سامانه بارشی از شمال غرب و غرب در بعد از ظهر این روز خبر داد و افزود: با ورود سامانه مذکور، در نوار غربی و شمال غرب بارش رخ می‌دهد.

وی با توجه به افزایش دما طی یکشنبه و دوشنبه، نسبت به وقوع بهمن در ارتفاعات البرز مرکزی هشدار داد و افزود: یکشنبه خلیج فارس نیز مواج است.

مرتضی ضرابی کارشناس سازمان هواشناسی کشور نیز در خبری دیگر به نقل از خبرگزاری صداوسیما گفت: روند افزایش دما در کشور آغاز شده است که این امر احتمال وقوع بهمن را افزایش می‌دهد.

وی افزود: امروز سردترین نقطه کشور آبعلی در استان تهران با دمای ۵ درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شده است.

ضرابی بابیان اینکه سامانه بارشی امروز مناطق جنوب و شرق کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: این سامانه بعدازظهر امروز از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

وی اضافه کرد: صبح امروز در جزایر جنوبی کشور همچون قشم ، کیش و ابوموسی همچنین بندر لنگه باران می‌بارد.

کارشناس هواشناسی افزود: استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی امروز شاهد بارش خواهند بود.

وی اضافه کرد: امروز آسمان دیگر مناطق کشور صاف است که در بعدازظهر با افزایش ابر مواجه می‌شود./

برچسب‌ها:

نظر شما