شناسهٔ خبر: 1852163 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حجت‌الاسلام رئیسی در گفتگو با فارس:

آیت‌الله مهدوی کنی جلوه‌ای از پیوند دیانت و سیاست بود

دادستان کل کشور با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی کنی چه در زمان امام (ره‌) و چه در زمان مقام معظم رهبری تبعیت محض از ولایت فقیه داشتند، گفت: آیت‌الله مهدوی کنی جلوه‌ای از دیانت و سیاست بود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام رئیسی دادستان کل کشور در حاشیه مراسم عزاداری دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) در پی درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: آیت‌الله مهدوی کنی فقیهی با بصیرت، ولایتمداری ارزشمدار و زمان‌شناسی آگاه بودند.

وی تصریح کرد: آیت‌الله مهدوی کنی قبل از انقلاب به عنوان یار امام با حکومت طاغوت در جبهه روحانیت مبارز حضور بسیار فعالی داشتند.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: بعد از انقلاب نیز امام (ره)‌ ایشان را مسئول کمیته انقلاب اسلامی کردند، در حقیقت ایشان نقش اساسی را در آن زمان در حفظ امنیت کشور، مبارزه با ضد انقلاب و جریانات انحرافی داشتند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی کنی جلوه‌ای از پیوند دیانت و سیاست بودند، گفت: ایشان همچنین در ادامه فعالیت‌های انقلابی خود دانشگاهی به نام امام صادق (ع) تأسیس کردند، یعنی دستگاه کادرسازی برای نظام ایجاد کردند و حقیقتاً با رحلت ایشان ثلمه‌ای به نظام اسلامی وارد شد که جبران‌ناپذیر است.

حجت‌الاسلام رئیسی در پایان با بیان اینکه شاخص آیت‌الله مهدوی کنی در رابطه با کار و فعالیت، ولایتمداری بود، گفت: آیت‌الله مهدوی کنی چه در زمان امام (ره‌) و چه در زمان مقام معظم رهبری تبعیت محض از ولایت فقیه داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما