شناسهٔ خبر: 1844810 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی گیلان تاکید کرد:

ضرورت راه‌اندازی پایگاه گسترش روابط تجاری گیلان با روسیه

این مسئول کاهش تعرفه‌های موجود برای تبادل کالا و برقراری تعرفه‌های ترجیحی بین دو کشور را از دیگر اولویت‌های کاری ذکر کرد.

صاحب‌خبر -

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان فرصت ایجاد شده بر گسترش تجارت گیلان با روسیه و راه‌اندازی پایگاه گسترش روابط تجاری این دو منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، هادی تیزهوش‌تابان با اشاره به تأسیس مراکز و سایت‌های تجاری در نواحی شهری این دومنطقه اظهار کرد: این امر می‌تواند پایگاهی برای گسترش روابط تجاری و حذف بسیاری از موانع موجود باشد.

وی وجود ظرفیت فرودگاهی در استانداردهای بین‌المللی را در محور مواصلاتی جنوب و شمال خزر، زمینه‌ساز راه‌اندازی خط یا خطوط پرواز مستقیم عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: تفاهم طرفین در پیگیری ایجاد خطوط پروازی می‌تواند نخستین و مهم‌ترین گام در تبادل مسافر و بار کم حجم و فاسدشدنی باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت فنی و تخصصی و مراکز پژوهشی کشاورزی در ایران و لزوم توجه به تولیدات فراسرزمینی به دلیل کمبود آب و زمین مرغوب، همکاری و زمینه سازی کشت محصولات کشاورزی در خاک روسیه می‌تواند یکی از اولویت‌های همکاری مشترک باشد.

تیزهوش‌تابان افزود: با توجه به وجود جلوه‌های طبیعی و تاریخی در دو کشور و با عنایت به زیرساخت‌های بخش گردشگری در حوزه‌های مختلف ورزشی، طبیعی، تاریخی، بازرگانی، ‌ سلامت و درمان و... زمینه‌سازی تبادل گردشگران و راه‌اندازی تورهای گردشگری در فصول مختلف سال می‌تواند مطلوب نظر طرفین باشد.

به گفته وی، به مثابه گذشته و با رویکرد ارتقای اثربخشی نمایشگاه‌های عرضه توانمندی‌های اقتصادی دو طرف، تدوین برنامه مشترک برای برپایی نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی می‌تواند محور تعامل و مذاکرات نهادهای خصوصی و غیر دولتی بین طرفین قرار گیرد.

این مسئول کاهش تعرفه‌های موجود برای تبادل کالا و برقراری تعرفه‌های ترجیحی بین دو کشور را از دیگر اولویت‌های کاری ذکر کرد.

وی متذکر شد: تشکیل و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی تجاری مشترک در منطقه بستر مساعدی را برای توسعه و تعمیق تبادلات کالایی مهیا می‌کند.

 

نظر شما