شناسهٔ خبر: 1840736 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیت‌الله حسینی بوشهری در گفت‌وگو با تسنیم:

روش و منش آیت‌الله مهدوی‌کنی می‌تواند الگوی رفتاری دیگران باشد

خبرگزاری تسنیم: رئیس حوزه‌های علمیه کشور گفت: مشی و حرکت آیت‌الله مهدوی‌کنی به عنوان به عنوان یک انسان ره‌یافته است که مسیرش می‌تواند الگوی رفتاری دیگران باشد.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه خبر درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی، خبر ناگواری بود که دریافت کردیم، اظهار داشت: همه منتظر بودیم که آیت‌الله مهدوی‌کنی از این نقاحتی که دارند به بهبودی دست یابند و سلامتی خود را به دست می‌آورند و منشأ خدمات، خیرات و برکات باشند ولی تقدیر الهی چیز دیگری بود که الان باید إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ بگوییم.

وی افزود: مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی از شخصیت‌های به نام روحانیت کشور بودند، شخصیتی شناخته شده و از هر نظر مورد احترام بودند. آیت‌الله مهدوی‌کنی بین مراجع تقلید، حضرت امام و مقام معظم رهبری و نخبگان کشور از علما و بزرگان مورد احترام بودند و در سطح عموم جامعه نیز  به عنوان انسانی متین، با وقار، وزین شناخته می‌شوند که مشی و حرکت او به عنوان به عنوان یک انسان ره‌یافته است که مسیرش می‌تواند الگوی رفتاری دیگران باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سوابق انقلابی آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: این شخصیت بزگوار قبل از پیروزی انقلاب، در حوادث مختلف حضور داشتند و از هرگونه کمکی و مساعدتی کوتاهی نکردند تا اینکه انقلاب پیروز شد و وقتی انقلاب پیروز شد هر جا احساس می‌کردند به حضورشان نیاز است، مسئولیت‌های مختلفی را پذیرفتند.

آیت‌الله حسینی بوشهری خاطر نشان کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی با کمک دوستان خود دانشگاه امام صادق را تأسیس کردند که فارغ‌التحصیلان آن منشا خیر و برکت نظام هستند.

وی افزود: مسئولیت‌های اخیر آیت‌الله مهدوی‌کنی علاوه بر ریاست جامعه روحانیت، ریاست خبرگان رهبری را بر عهده داشتند و آن وزانت شخصیتی ایشان، اعتباری برای خبرگان رهبری بود و ما شاهد بودیم که اعضای مجلس خبرگان رهبری به آیت‌الله مهدوی‌کنی رأی دادند و در طول مدتی که ایشان مسئولیت را داشتند، شاهد مدیریت بسیار ارزشمند و قابل تقدیر آیت‌الله مهدوی‌کنی بودیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی مورد اعتماد مقام معظم رهبری بودند، تصریح کرد: متأسفانه نمی‌توان جلوی تقدیر الهی را گرفت و این شخصیت بزرگ از بین ما رفت، امیدواریم راه، مسیر و حرکت آیت‌الله مهدوی‌کنی به عنوان الگوی رفتاری برای جامعه اسلامی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما