شناسهٔ خبر: 18371835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه آذربایجان غربی

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کارگران و واحدهای منتخب گروه های کار و منتخبین جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی در سال 95 قدردانی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، در بیست و هشتمین جشنواره امتنان از کارگران و کارفرمایان و واحد های تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه استاننمونه آذربایجان غربی که در ارومیه برگزار شد، 32 نفر از منتخبین جامعه کارگری و کارفرمایی استان لوح سپاس خود را از وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی دریافت کردند.
آقای ربیعی در این جشنواره به ارائه گزارشی از وضعیت سرمایه گذاری و اشتغال کشور در سالهای اخیر پرداخت و گفت: امسال یک میلیون و 250 هزار نفر وارد بازار کار شده اند که با توجه به بالا رفتن انتظار شغلی افراد رقم بالایی است.
وی کار آفرینی را مهمترین وظیفه دولت و ملت عنوان کرد و گفت: باید دولت و جامعه خود را در مسیر کار آفرینی قرار دهند  و برای توسعه کشور راهی جز این وجود ندارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آمادگی دولت برای تصویب سند توسعه اشتغال 3 استان آذربایجان غربی، کردستان و سیستان و بلوچستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با این اقدام گام بلندی در رفع مشکلات اشتغال زایی این استان ها برداشته خواهد شد.
آقای ربیعی آذربایجان غربی را یکی از استان های پیشرو در امر دفاع از انقلاب در مقابل دشمنان عنوان کرد و گفت: این وزارتخانه در سال های اخیر تنها در بخش معاونت درمان بیش از 57 میلیارد تومان برای ساخت و سازهای مختلف سرمایه گذاری کرده است که باید این روند در سایر بخش ها نیز ادامه یابد.
استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه راه اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال را یکی از مهمترین اولویت های دولت در استان عنوان کرد و گفت: با تغییر نگرش برخی مدیران اتفاقات مهمی در بخش بیمه و مالیات در آذربایجان غربی روی داده است، ولی باید برای حل مشکلات باقی مانده بیش از پیش حرکت کرد.
آقای سعادت از وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی خواست نسبت به گسترش پوشش بیمه فرشبافان و اصحاب رسانه در آذربایجان غربی گام های عملی برداشته شود.
در این جلسه آقای قاضی پور یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تشکر از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برای توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه گفت: جا داشت دولت در بودجه 96 به مطالبات وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی اهتمام بیشتری نشان دهد.
آقای بهادری یکی دیگر از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه به طرح مطالبات مردم در بخش های مختلف از جمله عملی شدن مصوبات سفر دولت به استان پرداخت و گفت: دیروز موفق شدیم مصوبه شروع مطالبات قطار سریع السیر ارومیه تبریز را اخذ کنیم و این اقدام گام مهمی در توسعه زیر ساخت های حمل و نقل  آذربایجان غربی به شمار می رود.
در این جلسه معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور معاون اشتغال و معاون درمان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به همراه چند مدیر ستادی این وزارتخانه و مدیران اتاق بازرگانی ارومیه کانون کار آفرینان و صندوق کار آفرینی استان و تعدادی از فعالان اقتصادی و کار آفرینان آذربایجان غربی نیز مطالبی بیان کردند.

نظر شما