شناسهٔ خبر: 1810992 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تازه ترین خبرها از روند بازگشت حجاج/ بسته شدن پرونده حج در مکه

رئیس ستاد سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه گفت :ستاد سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه از نیمه شهریور ماه کار خود را آغاز کرده بود و آخرین پرواز حجاج ساعت ۱۹و ۱۵ دقیقه عصر دوشنبه انجام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس ستاد سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه، گفت: با خروج آخرین کاروان حجاج ایرانی از فردا دوشنبه، از مکه مکرمه، پرونده ستاد عملیات حج 93 در  این شهر بسته می شود.


مسعود مجردی افزود: با خروج آخرین کاروان ها از مکه به سمت جده و مدینه، عصر دوشنبه، هیچ حاجی ایرانی در این شهر نمی ماند.


وی با بیان اینکه با خروج آخرین کاروان ایرانیان از مکه مکرمه، پرونده حج 93 در مکه نیز بسته می  شود، افزود:  همه عوامل نیز همراه همین کاروان  ها از شهر مکه مکرمه خارج می شوند.


مجردی افزود: ستاد سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه از نیمه شهریور، کار خود را آغاز کرده بود و آخرین پرواز حجاج ساعت 19 و 15 دقیقه عصر دوشنبه صورت می گیرد.


فهرست آخرین کاروان  ها

وی تصریح کرد: روز دوشنبه 28 کاروان از سرزمین وحی وارد کشور می شود که از این شمار، 15 کاروان از مدینه منوره و 13 کاروان از مکه به ایران اسلامی بازمی گردد.


مجردی افزود: از استان های خوزستان و اصفهان هر کدام شش کاروان، همدان چهار کاروان، استان های تهران و خراسان رضوی نیز هر کدام سه کاروان، استان قم دو کاروان و از استان های خراسان شمالی، لرستان و قزوین نیز هر کدام یک کاروان به کشور باز می  گردند.


وضع آشپزخانه ها

رئیس ستاد سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه گفت: آشپزخانه  ها، تا ظهر دوشنبه به کار خود ادامه می دهند.


رئیس ستاد مکه  مکرمه با تاکید بر اینکه 80 درصد عوامل، امروز یکشنبه، از این شهر خارج شده اند، گفت که آشپزخانه نیز امروز به فعالیت خود پایان داد.


اعزام بیماران و فوتی ها

مجردی با بیان اینکه فقط دو ایرانی در بیمارستان های سعودی بستری بوده و مقدمات خروج آنها نیز فراهم شده است، افزود: پیکر دو تن از درگذشتگان هم مراحل اداری خود را برای انتقال به ایران طی کرده است.


وی تصریح کرد: از میان 11 فوتی مکه، سه تن از آنان در این شهر دفن شدند و هشت تن دیگر به ایران انتقال یافتند.


مجردی ابراز امیدواری کرد، امسال هیچ بیماری در بیمارستان یا جنازه ای در مکه باقی نماند.

نظر شما