شناسهٔ خبر: 1805841 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

حمل و نقل حومه به صنعت ريلي کشور اضافه شود/ ضرورت ايجاد آرايش جديد در ايستگاه هاي شهري

وزير راه و شهرسازي خواستار اضافه شدن حمل و نقل حومه به صنعت ريلي کشور شد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، عباس آخوندي در شانزدهمين همايش بين الملل حمل و نقل ريلي با بيان اين مطلب تصريح کرد: در حال حاضر به دنبال آن هستيم تا با ايجاد شرايط لازم تمام آبادي هاي کشور را به خطوط ريلي مجهز کنيم.
وي افزود: بايد بستري فراهم شود تا تمام روستاها و آبادي ها به راحتي به شهرها متصل شوند.
وزير راه و شهرسازي با تأکيد بر اهميت حمل و نقل حومه خاطر نشان کرد: حمل و نقل حومه در کشور آن چنان که بايد پيشرفت نداشته و هنوز در بسياري از کلان شهرهاي کشور شاهد وجود چنين حمل و نقلي نيستيم.
وي ادامه داد: بايد شرايطي فراهم شود تا سکونتگاه هاي اطراف شهرها از طريق حمل و نقل حومه اي به مراکز شهرها متصل شوند.
آخوندي با اشاره به بازنگري هاي صورت گرفته شده در ساختار شرکت راه آهن اظهار داشت: از ابتداي دولت يازدهم تلاش کرده ايم بازنگري جدي را در ساختار شرکت راه آهن ايجاد کنيم تا از اين طريق صنعت حمل و نقل ريلي کشور به پيشرفت هاي لازم دست يابد.
وي عنوان کرد: حمل و نقل ريلي يک حمل و نقل سالم و سريع است که مي تواند جايگزين حمل و نقل جاده اي شود.
وزير راه و شهرسازي با تأکيد بر لزوم سرمايه گذاري در حمل و نقل ريلي کشور اذعان داشت: توجه مردم به حمل و نقل ريلي قابل قبول است، اما؛ اين موضوع نشاندهنده آن نيست که توانسته ايم در اين زمينه به موفقيت دست پيدا کنيم و همچنان در بحث حمل و نقل ريلي نيازمند سرمايه گذاري هاي جديد هستيم.
وي خواستار تجاري سازي در حوزه حمل و نقل ريلي شد و بيان داشت: تجاري سازي در حوزه حمل و نقل ريلي در دستور کار وزارت راه و شهرسازي قرار گرفته است و معتقديم نگاه مثبتي که به موضوع توسعه زيرساخت ها وجود دارد بايد اين ناوگان نيز تقويت شود.
آخوندي ادامه داد: نگاه بازرگاني موجود به موضوع حمل و نقل چندان مطلوب نيست و بايد شرايطي فراهم شود که به روش هاي بازرگاني نوين، معضلات موجود در اين بخش مرتفع شود.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اقدامات صورت گرفته شده در جهت اتصال شبکه حمل و نقل کشور به شبکه هاي حمل و نقل بين المللي خاطر نشان کرد: با دستور رياست جمهور کار اتصال شبکه حمل و نقل ريلي ايران به شبکه هاي حمل و نقل بين المللي در دست اقدام است و با برنامه ريزي هاي صورت گرفته در آينده حمل و نقل ريلي کشور به ترکمنستان، آذربايجان، سوريه و عراق متصل خواهد شد.
آخوندي خواستار ايجاد آرايش جديد در ايستگاه هاي شهري شد و اذعان داشت: در حال حاضر نحوه اتصال شبکه راه آهن به قطارهاي شهري مطلوب نيست و لازم است در اين زمينه تغييراتي ايجاد شود.
وزير راه و شهرسازي تأکيد کرد: هم اکنون شاهد هستيم که چندين سال از راه اندازي متروي تهران مي گذرد، اما؛ هنوز به طور نهايي راه آهن به مترو متصل نشده است.

نظر شما