شناسهٔ خبر: 18045170 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جشنواره پایتخت کتاب ایران از همه جشنواره‌ها جذاب‌تر است

وزیر ارشاد: ان شاءالله بتوانیم ساز و کاری را پیدا کنیم که بیش از یک شهر را پایتخت و بیش از یک روستا را انتخاب و فعال کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ سید رضا صالحی امیری در سومین دوره جشنواره روستاها و عشایرِ دوستدار کتاب و طرح پایتخت کتاب ایران گفت: اگر بخواهم قضاوت کنم همه شما منتخب هستید. 

وی گفت: به شدت تحت تاثیر قرار گرفتم، این جشنواره از همه جشنواره‌های ما جذاب‌تر بود. 
 
صالحی امیری افزود: امروز یک حرکت بزرگی در سطح کشور آغاز شده و معاونت فرهنگی قدم‌های بزرگی برداشته است.

وی گفت: نهاد کتابخانه های عمومی تلاش می‌کند که کتاب را به کل کشور برساند، امور مساجد نیز با بیش از 12 هزار کتابخانه تلاش می‌کند یک موجی را در مسجد و مسجدی‌ها برای کتابخوانی به وجود آورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب برای کتاب تقریظ می‌نویسند که این اقدام ایشان نشان از اهمیت حوزه کتاب دارد.

وی گفت:‌ باید تلاش کنیم الگوی بزرگ این کشور در عرصه کتابخوانی که رهبر انقلاب هستند به همه شهرها و روستاها و خانواده‌ها معرفی کنیم؛ هیچ توجیهی برای کتاب خواندن نداریم.

صالحی امیری افزود: امروز در یک موج وحدت آمیزی برای کتاب قرار داریم.

توسعه ملی از مسیر فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه ملی، با توسعه اقتصاد و سیاست رقم نمی‌خورد بلکه مسیر توسعه ملی از فرهنگ خواهد بود.

صالحی امیری افزود: در غرب توسعه را رشد معرفی کردند و رشد منجر به شکاف شد. 

وی گفت: آنان تلاش کردند رفاه را جایگزین کنند اما نتوانستند، الگوی اصلی توسعه، توسعه انسانی و فرهنگی است؛ تا انسان ساخته نشود جامعه ساخته نمی‌شود و انسان تا زمانی که کتابخوانی گسترده نشود ساخته نخواهد شد.

صالحی امیری درباره بوشهر افزود: بوشهر به عنوان سومین پایتخت کتاب ایران انتخاب شد، این استان یک ایران کوچکی است که همه زیبایی‌ها را در خود جمع کرده است.

وی با بیان اینکه بوشهر مردمانی نجیب، سخت‌کوش، فرهیخته و با فرهنگ دارد گفت: انتخاب شهرهای خلاق بسیار مهم است، بوشهر تاریخ پر افتخاری دارد و باید به مردمان آن افتخار کنیم.

جشنواره پایتخت کتاب ایران از همه جشنواره‌ها جذاب‌تر است جشنواره پایتخت کتاب ایران از همه جشنواره‌ها جذاب‌تر است جشنواره پایتخت کتاب ایران از همه جشنواره‌ها جذاب‌تر است جشنواره پایتخت کتاب ایران از همه جشنواره‌ها جذاب‌تر است جشنواره پایتخت کتاب ایران از همه جشنواره‌ها جذاب‌تر است جشنواره پایتخت کتاب ایران از همه جشنواره‌ها جذاب‌تر است جشنواره پایتخت کتاب ایران از همه جشنواره‌ها جذاب‌تر است جشنواره پایتخت کتاب ایران از همه جشنواره‌ها جذاب‌تر است جشنواره پایتخت کتاب ایران از همه جشنواره‌ها جذاب‌تر است جشنواره پایتخت کتاب ایران از همه جشنواره‌ها جذاب‌تر است جشنواره پایتخت کتاب ایران از همه جشنواره‌ها جذاب‌تر است

نظر شما