شناسهٔ خبر: 18045083 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمک بیش از یک هزار میلیارد تومانی دولت برای جبران زیان های حوزه کشاورزی فارس

شیراز- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برای جبران خسارت حوزه کشاورزی فارس در سیل اخیر، دولت یک هزار و 350 میلیارد تومان اعتبار از طریق صندوق توسعه بیمه و از محل ماده 1012 مدیریت بحران در اختیار این صندوق قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری ویژه فسا، اسماعیل نجار در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان فسا افزود: همچنین مقرر شده برای بازپرداخت اقساط تسهیلات کشاورزانی که اراضی آنها در سیل اخیر آسیب دیده استمهال در نظر گرفته شود.
وی بیان داشت: افزون بر این به مالکان واحدهای مسکونی روستایی که منزل آنها در این سیل خسارت دیده، 200 میلیون ریال تسهیلات با بهره اندک و 50 میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: این رقم برای واحدهای مسکونی شهری 300 میلیون ریال تسهیلات با بهره کم و 60 میلیون ریال بلاعوض است.
نجار، با اشاره به اینکه خوشبختانه سیل اخیر استان فارس تلفات جانی نداشت، گفت: زیان های مالی که این سیل به وجود آورد قابل جبران است و کارشناسان باید بکوشند تا هرچه زودتر خسارت ها را به صورت منطقی و اصولی برآورد کنند به گونه ای که فشاری به دولت نیاید و سطح درخواست مردم و توقع آنها نیز بالا نرود.
وی ادامه داد: خشکسالی های سال های متوالی، مردم شماری از استان های کشور از جمله فارس را نگران کرده بود اما بارش بیش از 400 میلی متر باران در این استان، مایه خرسندی مردم فارس شد.
شهرستان فسا در فاصله 130 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
2 سامانه بارشی از شامگاه 24 بهمن ماه 95 هوای استان فارس را تحت تاثیر قرار داد. این بارش ها که تا ساعت های پایانی روز 28 بهمن ادامه داشت اگر چه خوشحالی مردم این استان را در پی داشت اما در ادامه موجب جاری شدن سیلاب شد و به برخی زیرساخت ها، منازل روستاییان و بافت فرسوده برخی شهرهای فارس به ویژه در شهرستان های جهرم، فسا و داراب زیان رساند.
دریافت خبر: سهیلا شیبانی نژاد ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
7375 /6118

انتهای پیام /*

نظر شما