شناسهٔ خبر: 1802021 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بازی‌های پاراآسیایی- اینچئون

معلولان ایرانی با 3 مدال طلا آغاز کردند/ 6 نقره حاصل تلاش ورزشکاران کشورمان

در روز نخست بازی‌های پاراآسیایی 2014 اینچئون ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان کار خود را با مدال‌های خوشرنگی طلا آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی "خبرگزاری دانشجو"، در روز نخست بازی های پاراآسیایی 2014 اینچئون ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان کار خود را با مدال های خوشرنگی طلا آغاز کردند.


در شنای 400 متر کلاس S13 وحید کشت‌کار با ثبت رکورد 5:6 اولین مدال طلای کاروان ایران در اینچئون را به گردن آویخت.


محمدحسین کریمی دیگر نماینده کشورمان در این کلاس با ثبت رکورد 5:9 در این دسته دوم شد و به مدال نقره رسید و نماینده تایلند به نشان برنز رسید.

همچنین در روز نخست رقابت‌های دوومیدانی دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی سیدعرفان حسینی در رشته پرتاب نیزه کلاس F12 با ثبت رکورد 59 متر و 97 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت.


سجاد نیک‌پرست، دیگر نماینده کشورمان نیز در همین ماده و کلاس F13 با 56 متر و 79 سانتی‌متر مدال نقره را بر گردن آویخت. در این ماده پرتابگر چین سوم شد.


حمید اسلامی دیگر عضو تیم دو و میدانی جانبازان و معلولین کشورمان در کلاس T11 نابینایان با ثبت زمان 16 دقیقه و 35 ثانیه و 63 صدم ثانیه در فینال رقابت‌های دوی 5 هزارمتر دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی به عنوان نفر دوم از خط پایان عبور کرد و توانست به مدال نقره برسد.


هاجر تکتاز در پرتاب دیسک زنان کلاس F11/12 با ثبت رکورد 21 متر و یک سانتی‌متر موفق شد به مدال نقره دست پیدا کند.


در ادامه رقابت‌های دوومیدانی دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی، جاوید احسانی شکیب در رقابت‌های پرتاب وزنه با ثبت رکورد 12 متر و یک سانتی متر به مدال نقره دست یافت.


علی الهی وامیربابلی نمایندگان ایران در دوی ۵ هزار مترکلاس T۱۲ بودند که الهی توانست با کسب زمان ۱۵ دقیقه و۳۷ ثانیه و۴۰ صدم ثانیه عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کند و بابلی در این رقابت پنجم شد.


در تپانچه 50 متر میکس مردان و زنان کلاس Sh1a ساره جوانمردی موفق شد اولین مدال طلای تیراندازی را کسب کند.


تیرانداز زن کشورمان با ثبت امتیاز 192.8 در مکان نخست ایستاد و بعد از او هم نمایندگان چین و مغولستان دوم و سوم شدند.


جوانمردی با ثبت این حد نصاب رکورد جهان را شکست و برای نخستین بار بعد از 30 سال مدال طلای تپانچه خفیف کلاس sh1a را کسب کرد.
   
بر این اساس وحید کشت‌کار در شنا، سیدعرفان حسینی در پرتاب نیزه و ساره جوانمردی در تیراندازی صاحب مدال طلا شدند.


حمید اسلامی در دو و میدانی، محمدحسین کریمی در شنا، سجاد نیک‌پرست درپرتاب نیزه، علی الهی دردوومیدانی، هاجر تک تاز درپرتاب نیزه و جاوید احسانی‌شکیب در پرتاب وزنه نقره گرفتند.‬ 

نظر شما