شناسهٔ خبر: 18007592 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار البرز: وابستگی به درآمدهای دولتی باید کاهش یابد

کرج-ایرنا- استاندارالبرز بر کاهش وابستگی به درآمدهای دولتی تاکید کرد و از دستگاه های اجرایی خواست تا هرچه بیشتر دراین زمینه تلاش کنند .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید حمید طهائی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز افزود: دولت یازدهم طی سال های فعالیت خود به رغم فشارهای اقتصادی توانسته گام های موثری را در عرصه های مخلتف داخلی و خارجی بردارد و امروز تلاش های خوبی در حوزه اقتصاد شاهد هستیم .
وی ادامه داد: بنابراین با کاهش وابستگی به درآمدهای دولتی می توان هرچه بیشتر در مسیر توسعه اقتصادی قرار گرفت که یکی از راهکارهای مورد توجه دراین زمینه صندوق توسعه البرز است که رهگشا است .
طهائی در ادامه به بحث برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: این برنامه کلیات آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و ایراداتی در شورای نگهبان به آن وراد شده که در حال بررسی است.
وی گفت: دراین برنامه فصول خوبی پیش بینی شده که استان ها هرچه بیشتر باید با برنامه ریزی بیشتر و ارائه طرح های راهبردی براساس این برنامه کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهند .
استاندار البرز گفت: دراین برنامه همچنین پیش بینی شده تا منابع درآمدی در اختیار استانها قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: توزیع اعتبارات براساس مبنای جمعیتی و محرومیت ها از دیگر موارد مورد توجه در برنامه ششم توسعه است که در مجموع بیانگر آن است که قانون چقدر تمرکز گرایی را مورد توجه قرار داده است .
وی تاکید کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی باید مشکلات را بررسی کنند و با ارائه راهکار هرچه بیشتر برای رفع مشکلات تلاش کنند.
طهائی افزود: امروز دستگاه های اجرایی باید هرچه بیشتر مطالبه گر باشند در جذب اعتبارهای ملی و همسو با سیاست های دولت برای رفع مشکلات اقدام کنند.
وی در رابطه با قانون برنامه ششم توسعه و عدم پیش بینی هایی که توسعه استان تحت شعاع قرار می دهد گفت: آنچه در برنامه ششم توسعه پیش بینی نشده باید در قانون بودجه پیش بینی شود.
وی با تأکید بر اینکه استانها برای نیل به توسعه باید در بحث مسائل اقتصادی بنوعی خودکفا باشند،افزود: استانها با استقلال درآمد - هزینه ها بهتر عمل خواهند کرد.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه وابستگی به درآمدهای دولت باید کاسته شود،در این رابطه پیشنهادی را نیز ارائه داد و آن راه اندازی صندوق توسعه استان بود.طهائی گفت: با راه اندازی این صندوق بخشی از منابع مالی استان تأمین خواهد شد،آنچه تا کنون مغفول مانده است و باید راه اندازی آن را در اولویت برنامه ریزی ها قرار داد.
وی افزود: ارائه پیشنهادات و اشراف به قوانین و مقررات می تواند بسیاری از مسائل را حل کند و البرز استانی مرفه نیست و شاخص ها نیز بیانگر محرومیت های این استان در تمامی ابعادمی باشد که این استان امکانات محدودی دارد در تولید درآمدها نیز نیازمند کار بیشتری هستیم.
طهائی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز خواست تا همانند سالهای قبل،در اوایل سال با ابلاغ بودجه سال و وظایف و تکالیف دستگاه ها را بصورت مجزا ارائه و ابلاغ کند .
8029/ 6155 خبرنگار: حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور

انتهای پیام /*

نظر شما