شناسهٔ خبر: 1799870 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کارشناس دوومیدانی:

دوومیدانی یک فدراسیون شکست خورده است

کارشناس دوومیدانی گفت: به نظر من رییس فدراسیون فعلی دوومیدانی هیچ گونه هدف و برنامه‌ای جز راضی کردن اطرافیان خود نداشت و این فدراسیون یک فدراسیون شکست خورده است.

صاحب‌خبر -

کارشناس دوومیدانی گفت: به نظر من رییس فدراسیون فعلی دوومیدانی هیچ گونه هدف و برنامه‌ای جز راضی کردن اطرافیان خود نداشت و این فدراسیون یک فدراسیون شکست خورده است.

ایرج حصیبی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد نامطلوب کاروان دوومیدانی ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون تصریح کرد: بازی‌های آسیایی به پایان رسید و کاروان دوومیدانی ایران از حدود 144 مدال توزیع شده در این رشته تنها دو مدال را به دست آورد. تیم ایران در حالی این دو مدال را به دست آورد که گروهی حدود 20 نفره راهی اینچئون شده بود. علت اعزام این تعداد ورزشکار به این دلیل نبود که دل فدراسیون برای دوومیدانی و جوانان آن سوخته بود بلکه زمانی که تعداد زیاد می‌شود، تعداد همراهان نیز می‌تواند بالا برود.

حصیبی ادامه داد: باید از دو نفر تشکر ویژه کرد، احسان حدادی و لیلا رجبی. نتایج این دو مربوط به 5-6 سال گذشته است و ربطی به فدراسیون فعلی ندارد. خانم رجبی زیر نظر فدراسیون و مربیان ایرانی تربیت نشده و ما در ایران پرتابگر خانمی نداریم که بتواند بالای 18 متر پرتاب کند. کسانی پرورش یافته این فدراسیون هستند که رفتند و در پرتاب چکش حذف شدند. کسانی که در 400*4 متر یک اشتباه بزرگ از دور رقابت‌ها کنار رفتند. سجاد مرادی حاصل کار این فدراسیون بود که در دوره پیش با کمک برادرش مدال گرفته بود و در این دوره نیز بدون هیچ آمادگی به رقابت‌ها رفت و بدون اینکه قدمی بردارد به ایران بازگشت. همه این نتایج نشان می‌دهد فدراسیون دوومیدانی ایران، فدراسیونی شکست خورده است.

کارشناس دوومیدانی درباره رکوردهای دوومیدانی‌کاران در بازی‌های آسیایی گفت: بین این همه نماینده ایران در اینچئون هیچ کس نتوانست رکورد خودش را بهبود ببخشد. سپیده توکلی و مریم طوسی زحمات زیادی کشیدند و دوندگان دوی سرعت نیز عملکرد خوبی داشتند اما متاسفانه عملکرد آن‌ها به گونه‌ای نبود که ما صاحب مدال شویم. باید یادمان باشد هزینه‌ی زیادی برای تمام ورزشکاران انجام می‌شود و در پایان ناکامی را نباید گردن دیگران بیندازیم.

او درباره اعزام سجاد مرادی به بازی‌های آسیایی اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود فدراسیون تصمیم نداشته مرادی را به اینچئون ببرد و به دلیل فشار رسانه ها این کار را کرده کاملا نادرست است. اگر یک رسانه‌ای بگوید من قد کوتاه سنگین وزن 70 ساله را به بازی‌های آسیایی ببرند، آن‌ها باید به این حرف گوش بدهند؟ این‌ها همه بهانه است. به خاطر اینکه خودشان را تبرئه کنند. این ریخت و پاش‌ها و هزینه‌هایی که برای آماده‌سازی ورزشکاران انجام می‌شود، از کجا می‌آید؟ این‌ها پول کارگران و کشاورزانی است که مالیات می‌دهند تا ورزشکارانی با عملکرد خود با آبروی یک کشور قدیمی و باستانی بازی کنند.

وی ادامه داد: وزارت ورزش باید بررسی کند که اگر عملکرد فدراسیون خوب بوده، آن را تشویق کنند و در غیر این صورت دست به کار شوند. اگر برای 4 سال آینده از همین حالا شروع کنیم، دیر است چه برسد به اینکه زمان بیشتری را از دست بدهیم و این نتیجه‌اش این است که این آقایان به مردم می‌خندند.

حصیبی درباره کم‌کاری ورزشکاران در اینچئون به ایسنا گفت: اگر ورزشکاری کم کاری کرده پس مربی و سرپرست برای چه همراه تیم اعزام می‌شود؟ آن‌ها باید مراقب باشند چرا انگیزه‌ای که در ایران همه درباره آن صحبت می‌کردند، در اینچئون از بین می‌رود و می‌گویند ورزشکار کم فروشی کرده. تمامی این اتفاقات زمانی رخ می‌دهد که مشکلی از ریشه وجود داشته باشد. اگر فدراسیون می‌دانست چند ورزشکار مدال می‌گیرند، پس چرا این تعداد را اعزام کرد و اگر هم پیش‌بینی نمی‌کرد که تعداد مدال‌ها اینقدر کم باشد، جای سوال دارد که شخص رییس فدراسیون چگونه از وضعیت ورزشکارانش خبر ندارد.

ایرج حصیبی درباره برنامه‌های آینده فدراسیون دوومیدانی تصریح کرد: از همین الان باید افق آینده را مد نظر قرار دهیم. المپیک ریو و بازی‌های آسیایی اندونزی را در پیش داریم. اگر در المپیک به هر مدالی برسیم، برای ایران افتخار است اما معیار ورزش ما این مدال‌ها نیست. به نظر من بازی‌های آسیایی ملاک بهتری برای ظرفیت‌های ورزشی ما است. در المپیک امکان دارد بین رده‌های شانزدهم تا هجدهم قرار بگیریم و با یک مدال می‌توانیم یک رده یا حتی هیچ رده صعود نکنیم اما رده‌بندی بازی‌های آسیایی اهمیت زیادی برای ایران دارد چرا که هر مدال ما در رده‌بندی کلی تاثیر بیشتری دارد. در اینچئون رده‌بندی را به قزاقستان باختیم و از الان باید به فکر طرحی نو برای آینده باشیم. ورزشکارانی در بین جوانان هستند که ظرفیت بالایی برای پیشرفت دارند و ما باید با در اختیار گذاشتن امکانات، مربی و برگزاری مسابقه‌های خوب، آن‌ها را پرورش دهیم تا در بازی‌های آسیایی آینده به جای دو مدال از 140 مدال، حداقل 10 مدال را به دست بیاوریم.

او درباره برنامه‌های وزارت ورزش برای دوومیدانی گفت: ما همچنان نشسته‌ایم و چشم دوخته‌ایم به وزارت ورزش که ببینیم چه تصمیمی را برای دوومیدانی می‌گیرد. دوومیدانی با رشته‌های دیگر تفاوت زیادی دارد. حدود 47 ماده در هر رقابتی در رشته دوومیدانی برگزار می‌شود و تمامی ورزشکاران دوومیدانی ما نشان دادند که اگر به آن‌ها توجه شود، می‌توانند به دوومیدانی ما کمک زیادی کنند. دکتر گودرزی به تازگی سر کار آمده و هنوز آنچنان جا نیفتاده تا بتواند تغییرات اساسی را انجام بدهد. اگر قبل از بازی‌های آسیایی تغییری در فدراسیون انجام می‌داد، علت ناکامی کاروان دوومیدانی تغییرات محسوب می‌شد اما باید این شکست را به عنوان درس و زنگ خطری برای دوومیدانی ایران در نظر گرفت.

حصیبی در پایان درباره شخص رییس فدراسیون و عملکردش اظهار کرد: رییس فدراسیونی که دیدیم هیچ گونه هدف و برنامه‌ای جز راضی کردن اطرافیان خود نداشت و به دنبال مسائل خاصی بود که می‌خواست از طریق ریاست فدراسیون، به آن برسد که این گونه نشد و به نظر من این فدراسیون، فدراسیون موفقی نیست.

انتهای پیام

نظر شما