شناسهٔ خبر: 1786237 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعتراضات به حکم دادگاه سعودي عليه شيخ نمر در شرق عربستان ادامه دارد

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/07/26
00:15:55.18
شبکه الاخباریه سوریه گزارش داد: اعتراضات به صدور حکم اعدام برای شیخ نِمِر باقر النمر در شرق عربستان سعودی ادامه دارد.
گزارشگر شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، درباره تظاهرات در عربستان سعودی گفت: موج اعتراضات و تظاهرات مردم خشمگین خیابان های عربستان سعودی را فرا گرفت. منطقه القطیف شاهد اعتراض به حکم دستگاه قضایی سعودی برای اعدام شیخ نمر باقر النمر به بهانه مشارکت در اعتراضات و حمایت از تظاهرات مردمی در بحرین است. رژیم سعودی همچنین محمد النمر را به اتهام نوشتن مطلبی در توییتر در مخالفت با حکم دادگاه سعودی بازداشت کرد. حکم دادگاه سعودی با محکومیت های گسترده روبرو شده است و ایران به عربستان درباره اقدامات سرکوبگرانه علیه شهروندان این کشور هشدار داد.
حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران حکم دادگاه سعودی را اهانت به احساسات مسلمانان دانست و تاکید کرد این حکم به بازگشت آرامش و صلح به منطقه کمک نمی کند. امیرعبداللهیان از مقامات سعودی خواست نگاه واقع بینانه ای به این مسئله داشته باشند و مانع از تنش آفرینی در جهان اسلام شوند.
در ادامه این گزارش آمده است: شیخ النمر با انتقاد از آل سعود آنها را به مشارکت در قتل غیر نظامیان و سرکوب آزادیها متهم کرده بود. هجده سازمان مدافع حقوق بشر در کشورهای عربی و اروپایی این حکم اعدام را پیشینه خطرناکی برای دستگاه قضایی سعودی و نقض بیانیه جهانی حقوق بشر دانستند.
00:17:59.02

نظر شما