شناسهٔ خبر: 1783491 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

بازهم اسيدپاشي؛ اين بار در اصفهان

صاحب‌خبر -
پنجشنبه شب‌ گذشته در خيابان "مهرداد" اصفهان به يك خانم جوان اسيدپاشي شد.
به گفته شاهدان عيني و كسبه اين خيابان، زن جوان در حالي كه سوار بر خودروي سمند خود بود توسط مهاجمان ناشناس موتورسوار مورد اسيدپاشي قرار گرفت.
اين حادثه زماني اتفاق افتاد كه از چندي پيش تاكنون در شبكه‌هاي اجتماعي مطالبي با محتواي اسيدپاشي به زنان بي‌حجاب در اصفهان منتشر مي‌شود، اما مشخص نيست كه آيا اين حادثه ارتباطي با اين مطالب داشته است يا خير؟
شاهدان عيني اين حادثه در گفت‌وگو با ايسنا، گفته‌اند كه اين زن به شدت از ناحيه صورت و دست دچار سوختگي شده و به بيمارستان سوانح و سوختگي منتقل شد.
"علي شجاعي" يكي از كسبه خيابان مهرداد مي‌گويد: زن جوان حدود 27 ساله بود و حجاب معمولي داشت.
وي ادامه مي‌دهد: اين چندمين باري است كه در هفته‌هاي اخير در خصوص اسيدپاشي به زنان جوان در اصفهان شنيده است.
سرهنگ "حسين حسين‌زاده"، جانشين فرماندهي انتظامي استان اصفهان در گفت‌وگويي با تأييد اين خبر، گفت: پليس اصفهان در حال برنامه‌ريزي براي شناسايي متهمان است.
وي از علل وقوع اين حادثه اظهار بي‌اطلاعي كرد.
هم‌چنين "فضل‌الله كفيل"، فرماندار اصفهان در پاسخ به اين پرسش كه گفته مي‌شود اين چندمين مورد از اسيدپاشي روي زنان در اصفهان در روزهاي اخير است، گفت: چند مورد اسيدپاشي اتفاق نيفتاده، بلكه اين دومين مورد بوده و هر دو حادثه با فاصله زماني اتفاق افتاده و پليس در حال بررسي اين موارد است.
وي در پاسخ به اينكه آيا علت اسيدپاشي‌ها در اصفهان مي‌تواند مربوط به مطالب منتشر شده مبني بر اسيدپاشي بر زنان بدحجاب باشد يا خير، گفت: يكي از خانم‌ها كه مورد اسيد پاشي قرار گرفته متأهل است و احتمال دارد اين حادثه مربوط به اختلافات شخصي باشد.
فرماندار اصفهان تاكيد كرد: موضوعات اين‌چنيني بايد با دقت بررسي و سپس منتشر شود. بايد حواشي كار را بررسي كنيم زيرا اگر خبر خامي در اين خصوص منتشر شود به ايجاد نگراني و عدم احساس امنيت در مردم كمك مي‌كند و به پليس اعلام شده كه هر چه سريع‌تر در اين زمينه اطلاع‌رساني كند.

نظر شما