شناسهٔ خبر: 17827281 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاهش 13 درصدی سرقت در 10 ماه اول سال در پایتخت/ انهدام 29 باند سرقت طی 36 ساعت گذشته

تهران- ایرنا- رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کاهش 13 درصدی انواع سرقت در 10 ماه سپری شده از سالجاری نسبت به مدت مشابه سال 94 در پایتخت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار عباسعلی محمدیان صبح امروز در حاشیه دستگیری 140 سارق و زورگیر در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران با اشاره به برخورد قاطع پلیس با سارقان و مجرمان گفت: در این راستا طی 36 ساعت گذشته و با عملیات گسترده ای 140نفر از سارقان و زورگیران شناسایی و دستگیر شدند که در بین افراد دستگیر شده یک زن نیز وجود دارد.
وی در رابطه با متهم زن دستگیر شده گفت: این زن توسط پایگاه سوم پلیس آگاهی دستگیر شد و جرم وی همدستی در سرقت خودرو، حمل و فروش وسایل سرقتی خودرو است.
سردار محمدیان با بیان اینکه 140 متهم دستگیر شده در قالب 29 باند به اقدامات مجرمانه انجام می دادند، افزود: از این تعداد 10 باند در زمینه سرقت و زورگیری، 10 باند سرقت منازل و 9 باند دیگر نیز در زمینه سرقت خودرو فعالیت می کردند.
به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، متهمان دستگیر شده 17 تا 38 ساله هستند و 53 درصد آنها سابقه کیفری دارند.
وی ادامه داد: همچنین از متهمان دستگیر شده 2 قبضه اسلحه گرم کشف شد.
سردار محمدیان در رابطه با شناسایی مالباختگان نیز گفت: تعدادی از مالباختگان شناسایی شده اند که برهمین اساس از آن ها دعوت می شود تا برای دریافت اموال خود به پلیس مراجعه کنند.
وی افزود: در خصوص شناسایی لاستیک های مسروقه خودرو مالباختگان به پایگاه های دوم، سوم و چهارم آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطر نشان کرد: برخورد قاطع با سارقان و زورگیران از مطالبات اصلی شهروندان است که در این راستا دستگیری و برخورد با این افراد با توجه به ایام پایانی سال و جو حاکم بر مراکز خرید با جدیت تمام دنبال می شود.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار دهنده: محمد آجورلو
تهرام/9343//1348

نظر شما