شناسهٔ خبر: 17786555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران:

کتابخوانی بستر مناسب برای ارتقاء فرهنگ است

نماینده ولی فقیه گفت:کتابخوانی بستر مناسب برای ارتقاء فرهنگ است که تحقق آن لازمه این امر مهم است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام نورالله طبرسی در حاشیه سیزدهمین دوره نمایشگاه کتاب ساری در گفتگو با ایلنا ،اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است و به خواست مردم شکل گرفت.

وی افزود: چنانچه بخواهیم آسیب پذیری جامعه در برابر تهاجم فرهنگی دشمن کاهش پیدا کند باید فرهنگ اسلامی و علوی و حسینی،ترویج و پیاده سازی فرهنگ انقلاب اسلامی در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت:اگر می خواهیم به جامعه مطلوب برسیم باید  فکر و فرهنگ را بسازیم که تحقق آن راهی جز کتابخوانی ندارد انبیاء در زمان حیات خود کار فرهنگی می کردند و برای همین کار هم نازل شده بودند.

وی با بیان اینکه معلومات دنیا و مباحث مختلف علمی و توسط کتاب در اختیار ما قرار می گیرد افزود:ریشه انسان در فکر و عقل اوست و باید از این توانایی ها به درستی بهره گیری کنیم.

ایت الله طبرسی ادامه داد: با مطالعه باید جهت،هدف،مقصد و راه درست را پیدا کنیم چرا که انسان بوسیله خواندن کتاب های خوب،هدف های خوب را انتخاب می کند و از خود برای جامعه اثرات ارزشمندی بر جای می گذارد.

وی کتابخوانی را بهترین سرگرمی و تفریحی دانست و گفت: سرانه کتاب و کتابخوانی در کشور پایین است و باید برای آن چاره اندیشی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود:برای حفظ فرهنگ کتابخوانی همه باید بسیج شویم و از طرفیت ها و پتانسیل موجود در استان استفاده کنیم و دولت بتواند در زیر مجموعه خودش کتابخوانی را ترویج دهد کار مهمی کرده و بخش بزرگی از جامعه را تحت پوشش قرار داده است.

 

نظر شما