شناسهٔ خبر: 17723219 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

درخواست رسیدگی به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در لاهه

دبیرکل «سازمان آزادیبخش فلسطین» از دادگاه بین المللی کیفری در لاهه خواست درباره «جنایات اشغالگران» بویژه «شهرک سازی در سرزمین اشغالی قدس اقدام کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، صائب عریقات با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرد:« زمان آن فرا رسیده است  که به طرف مرحله بعدی حرکت کنیم و دو سال پس از انتقال بررسی های اولیه پرونده های فلسطین به دادگاه بین المللی کیفری، شهرک سازی، اقدامات نظامی بر ضد فلسطین ،تهاجم به غزه و موضوع زندانیان فلسطینی بررسی شود.»
دبیرکل ساف افزود: تاخیردرآغاز بررسی ها، به رژیم صهیونیستی مصونیت و زمان بیشتری می دهد تا «طرح های شهرک سازی» خود را اجراء کند و این به ضررکشور فلسطین خواهد بود.
این مقام فلسطینی تاکید کرد:« دادگاه بین المللی کیفری تنها مکان برای رسیدگی به جنایات جنگی صهیونیستهاست و با توجه به فقدان پاسخگویی درجامعه بین المللی در مورد جنایات اشغالگران و سرپیچی رژیم صهیونیستی از تصمیمات نهادهای بین المللی ،لازم است از تمام امکانات موجود برای جلوگیری از ادامه سرقت زمین و نقض نظام مند قوانین بین المللی از جانب صهیونیستها استفاده شود.»
تشکیلات خودگردان فلسطین در تاریخ 1 آوریل 2015 رسما به دادگاه بین المللی کیفری پیوست و بلافاصله چند شکایت حقوقی را دراین دادگاه طرح کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین علاوه براعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی جنگ غزه در سال 2014 ، مرتکب جنایات جنگی شد و شهرک سازی صهیونیستها به منزله یک جنایت جنگی ادامه دارد.
عریقات اواخرماه دسامبر، بعد از رای گیری در شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد قطعنامه 2334، تهدید کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین در دادگاه بر ضد «جرائم اشغالگری صهیونیستها و در راس آنها شهرک سازی» اقداماتی صورت می دهد.

نظر شما