شناسهٔ خبر: 17581294 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سازمان ملل: 87 هزار میانماری به ترک منازل مجبور شده‌اند

گروه بین‌الملل: دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اعلام کرد که دست‌کم 21 هزار نفر از مسلمانان میانمار داخل کشور آواره شده‌ و 66 هزار نفر دیگر نیز به بنگلادش گریخته‌اند.

صاحب‌خبر -
سازمان ملل: 87 هزار میانماری به ترک منازل مجبور شده‌اند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، بر اساس گزارش هفته‌ای دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه در اثر حوادث خشونت‌آمیز علیه مردم مسلمان میانمار دست‌کم 21000 نفر از آن‌ها در داخل کشور آواره شده و حدود 66000 نفر دیگر نیز به بنگلادش رفته‌اند.
در ادامه این گزارش آمده است: کمک‌های بشردوستانه در تعداد زیادی مناطق مستقر در شمال ایالت میانمار از سرگرفته شده است، اما دولت میانمار هنوز هم اجازه ورود مسئولین بین‌المللی به برخی مناطق را نمی‌دهد.
دولت میانمار با تصویب قانونی از سال 1982 تابعیت میانمار را از مسلمانان منطقه آراکان سلب کرده است. طبق آمار سازمان ملل متحد در سال‌های اخیر، با افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان منطقه، بیش از 130 هزار مسلمان مجبور به فرار از میانمار شده‌اند.
گفتنی است، حملات بودائیان به شهروندان مسلمان ایالت آراکان میانمار که از سال 2012 آغاز شد، تاکنون شمار زیادی کشته برجا گذاشته است. در این حملات صدها خانه و کارخانه به آتش کشیده شد و بسیاری از مسلمانان منطقه مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند.

نظر شما