شناسهٔ خبر: 17525133 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایرنا

بنیاد مستضعفان و اتاق اصناف ایران درباره ساختمان پلاسکو تصمیم‌گیری می‌کنند

تهران- ایرنا- رئیس اتاق اصناف ایران گفت: بزودی درباره چگونگی ساخت ساختمان پلاسکو، نشست مشترکی با بنیاد مستضعفان برگزار و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت هشت صبح پنجشنبه هفته گذشته(سی ام دی ماه) دچار حریق شد که پس از سه ساعت، 15 طبقه ساختمان به طور کامل تخریب شد و فروریخت.
«علی فاضلی» روز شنبه در حاشیه نشست کمیته بررسی حادثه ساختمان پلاسکو با حضور هیات رییس اتاق اصناف تهران، رئیسان اتحادیه‌ها و امنای اصناف پلاسکو، در گفت‌وگو با خیرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: تاکنون خسارت 85 درصد واحدهای اقتصادی مرکز تجاری پلاسکو را برآورد کرده‌ایم و تا عصر فردا(یکشنبه) این اطلاعات تکمیل خواهد شد.
وی گفت: بیش از 1500 میلیارد تومان سرمایه ثابت و جاری 580 واحد از بین رفته است.
فاضلی یادآور شد: بخش زیادی از کسبه این ساختمان در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن بودند که 99 درصد از این واحدها به عنوان «مرکز پخش» استفاده می کردند. همچنین 180 واحد در این ساختمان تولیدکننده و فروشنده دیگر اقلام بوده اند.
به گفته وی، این ساختمان انباری نداشته و در نهایت شاید یک واحد به اندازه 2 هزار البسه را نگهداری می کرد.
رئیس اتاق اصناف ایران اضافه کرد: در این ساختمان 400 واحد پیراهن دوز، 6 واحد کشباف، هشت واحد صنف خیاطان و 20 واحد نیز به تولیدکنندگان کفاشان اختصاص داشت.
وی به راهکارهای پیشنهادی برای برطرف شدن موضوع اشتغال کارگران این واحدها نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص فعال کردن 580 واحد، پیشنهادهایی از سوی اصناف در نشست امروز ارائه شد که به دولت ارائه می دهیم.
فاضلی، شمار کارگران این واحدها را بیش از سه هزار تن اعلام کرد و گفت: با پیش بینی های انجام شده، این تعداد کارگر در کمترین زمان به سر کار باز می‌گردند. شهرداری و دولت مکان‌هایی در اختیار دارند که می‌توان به جای وام، آنها را در اختیار قرار دهند تا موارد بعدی را برطرف کنیم.
وی گفت: همه واحدهای این مکان تجاری به شکل سرقفلی بود که بنیاد مستضعفان باید در این زمینه ساخت دوباره آن تصمیم گیری کند.
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: تلاش می شود واحدهای آسیب دیده هرچه سریعتر فعالیت اقتصادی خود را شروع تا بتوانند پوشاک بهاره را برای مردم عرضه کنند.
اقتصام**9123** خبرنگار: زهره دریغ گفتار** انتشار دهنده: لطیف نکوئی

آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
@IRNAeco
https://telegram.me/irnaeco

انتهای پیام /*

نظر شما