شناسهٔ خبر: 17511253 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دومای دولتی روسیه طرح ترک استریم را تصویب کرد

دومای دولتی روسیه روز جمعه توافق لوله نفتی ترک استریم را با هدف تحویل گاز طبیعی این کشور به ترکیه و بازارهای اروپایی از طریق دریای سیاه به تصویب رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبربه نقل ازخبرگزاری شین هوا از مسکو، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طرح ترک استریم را در سال 2014 میلادی آغاز کرد و این طرح را در اکتبر سال گذشته میلادی با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود در استانبول امضاء کرد که این توافق شامل ساخت دو خط لوله انتقال گاز در زیر دریا می باشد.

خط لوله ترک استریم به عنوان پیشنهاد بعدی برای جایگزین کردن پروژه سوث استریم که از طریق منطقه بالگان گاز را به اروپا منتقل می کند، مورد استفاده قرار می گیرد اما  طرح سوث استریم به دلیل بحران در شبه جزیره کریمه در اواخر سال 2014 میلادی به حالت تعلیق در آمد.

بر اساس گزارش دومای دولتی روسیه، گنجایش سالیانه خط لوله ترک استریم 31 ممیز پنج دهم میلیارد متر مکعب گاز است که نیمی از آن برای مصارف داخلی ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد.

پیش بینی می شود ساخت این خط لوله گازی که 920 کیلومتر آن در بستر دریا و 200 کیلومتر دیگر آن در ساحل انجام خواهد شد، اواخر سال کنونی میلادی آغاز شده و تا تاریخ سی ام دسامبر 2019 به اتمام برسد.

روسیه و ترکیه درسرمایه گذاری این خط لوله گازی که هفت میلیارد یورو معادل (حدود هفت  میلیارد و 400 میلیون دلار) بر آورد شده است، سهیم خواهند بود.
­

نظر شما