شناسهٔ خبر: 17506398 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بزرگداشت شهدای بحرین در حرم مطهر رضوی

مشهد- ایرنا- در پی جنایت آل خلیفه و به شهادت رسیدن سه جوان بیگناه بحرینی، مراسم بزرگداشت برای شهدای مظلوم بحرین پنجشنبه شب در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رهبر مقاومت اسلامی در کشور عراق در این مراسم گفت: اقدامات ظالمانه رژیم های آل سعود و آل خلیفه در بحرین و یمن فاجعه بار است و مردم این 2 کشور بدون سلاح و در اوج مظلومیت مورد حمله های وحشیانه رژیم های مزدور منطقه قرار گرفته اند.
حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم الحیدری افزود: مسلمانان بحرین و یمن با دست خالی در مقابل رژیم آل خلیفه و رژیم آل سعود مقاومت می کنند.
وی اظهار کرد: جهادگران و رزمندگان اسلام در عراق، سوریه، لبنان، یمن و بحرین در برابر ظلم، استکبار و زیاده خواهی دشمنان و مزدوران ایستاده اند.
وی گفت: صبر و تحمل مسلمانان آزادیخواده در منطقه لبریز شده و اگر روند موشک باران و اختناق در کشور های اسلامی ادامه پیدا کند، همگی بر خواهند خروشید و دیری نخواهد پایید که اثری از آل سعود و آل خلیفه باقی نخواهد ماند.
حجت الاسلام و المسلمین الحیدری با اشاره به توفیقاتی که در آزادسازی حلب توسط نیروهای مقاومت به دست آمد، افزود: نیروهای تکفیری و تروریستی با خفت و خواری مجبور به ترک شهر حلب و حومه آن شدند و بار دیگر وعده نصرت الهی به وقوع پیوست.
این عالم عراقی اظهار کرد: امروز جانفشانی ها و ایثارگری نیروهای مقاومت در مقابله با داعش و گروه های تکفیری و تروریستی، ترس بر دل دشمنان افکنده و تروریست ها را وحشت زده و مستاصل کرده است.
وی گفت: در جبهه مقاومت افرادی مانند سید حسن نصرالله، سردار قاسم سلیمانی و سید عبدالمالک الحوثی هستند که تحت رهبری ولی امر مسلمین جهان، آیت الله العظمی خامنه ای با الهام از مکتب عاشورا برای احقاق حق مظلومان جان خود را بر کف گذاشته اند تا امنیت به منطقه و کشورهای اسلامی بازگردد.
وی افزود: همه براین باور هستیم که امروز تحت زعامت ولایت فقیه با جهاد و در دست گرفتن سلاح، ضمن عزاداری برای اهل بیت (ع) از فرهنگ اسلامی و اسلام اصیل صیانت می کنیم.
در این مراسم با حضور زائران و مجاوران حرم نورانی حضرت امام رضا (ع)، دعای کمیل به یاد شهدای بیداری اسلامی در رواق امام خمینی (ره) این حرم مطهر توسط ذاکران اهل بیت (ع) قرائت شد.
در پی جنایت رژیم آل خلیفه و به شهادت رساندن سه جوان بیگناه بحرینی، 980 تشکل شبکه جوانان رضوی وابسته به سازمان خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در سراسر کشور با صدور بیانیه مشترک، این اقدام را محکوم نموده و حمایت خود را از مبارزان و انقلابیون بحرین اعلام کردند.
اعدام 'عباس السمیع'، 'مشیمع' و 'ولی السنکیس' طی هفته گذشته در بحرین خشم مردم جهان را در برابر جنایات آل خلیفه به دنبال داشت.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

انتهای پیام /*

نظر شما