شناسهٔ خبر: 17461798 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایران با تمام قوا از مردم بحرین حمایت می کند

خبرگزاری صداوسیما

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه: جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا از حقوق مردم مظلوم بحرین حمایت می‌کند.

صاحب‌خبر -
ایران با تمام قوا از مردم بحرین حمایت می کندبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محمد جواد لاریجانی در حاشیه صد و پنجاه و سومین جلسه کمیته هماهنگی ستاد حقوق بشر درجمع خبرنگاران درپاسخ به سئوال خبرنگاری درباره شرایط فعلی کشور بحرین افزود: آنچه که در بحرین می‌گذرد فاجعه انسانی است و جنایات بسیار سنگینی علیه بشر درحال اتفاق است.
وی گفت‌: مردم مظلوم بحرین چه شیعه و چه سنی  می گویند که ما فقط یک رای می خواهیم که با آن نظام خود را شکل دهیم و حکومت جائر و جابر بحرین از مردم خود حتی یک رای را دریغ کرده است و از همه این ها زشت تر و کریه تر، دفاع صریح، زشت و مفتضح دولت انگلیس و البته آمریکا از شرایطی است که دولت بحرین ایجاد کرده است.
دبیر ستاد حقوق بشر افزود‌: این دفاع با حمایت های وسیع سیاسی و تسلیحاتی همراه شده است.
وی ادامه داد: جنایاتی که در بحرین اتفاق می افتد باید پیگردش شامل دولت انگلیس و دولت هایی مثل عربستان و کشورهای منطقه و آمریکا هم باشد و اینها هرگز نمی توانند دامن خود را از این جنایات پاک کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جمهوری اسلامی ایران در اجلاس آتی حقوق بشر در ژنو مانند گذشته حضور فعال خواهد داشت.

از تهاجمات حقوق بشری علیه ایران ابایی نداریم 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت‌: حقوق بشر، مظلوم ترین شعار در میان بشریت و جهان امروز است و ما از تهاجمات حقوق بشری علیه ایران ابایی نداریم.
محمدجواد لاریجانی در حاشیه یکصد و پنجاه و سومین جلسه کمیته هماهنگی ستاد حقوق بشر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که تا چه زمانی باید شاهد تهاجمات حقوق بشری غربی ها علیه ایران باشیم و سناریوی جدید انها در این باره چیست ؟ افزود: تهاجمات حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران از روز اول تولد جمهوری اسلامی ایران آغاز شده و تا بحال این چهار یا پنجمین گزارشگر ویژه کشوری است که برای ما تعیین شده است و ما انواع قطعنامه ها را علیه خود داشته ایم بنابراین مسئله بسیاری ریشه ای است.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران بنای یک نظام مدنی و سیاسی کامل و یک دموکراسی تمام عیار بر اساس فکر اسلامی را بنا نهاد.
لاریجانی افزود : به تناسب توانمندی این نهال در کشور ما، این تهاجمات علیه ما شدت پیدا می‌کند و امروز جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ حد مقایسه ای، بزرگترین دموکراسی غرب آسیاست.
دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: طبیعتا این موضوع برای کشورهای غربی بسیار گران تمام شده است، آن ها انتظار نداشتند این تجربه موفق شود و آنها دنبال دیکتاتورهایی هستند که به اسم سکولاریسم و لیبرالیسم در منطقه حکومت می‌کنند.
وی با بیان اینکه حقوق بشر، پرچم جمهوری اسلامی خواهد بود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مخالف ظلم کردن و  ظلم پذیرفتن و مدافع حقوق انسان های مظلوم است و بدون شک این پرچم درآینده در دست جمهوری اسلامی ایران است.
دبیر ستاد حقوق بشر گفت: امروز تحولات دنیای سکولار و لیبرال را مشاهده می کنید؛‌ آمریکا که یک روزی می بایست مجسمه لیبرالیسم باشد به حدی رسیده است که کسی که کاندیدای ریاست جمهوری بود در تبلیغات خود اعلام کرد که « من رنگین پوست ها را بیرون می کنم، لب مرز مردم را تفتیش عقاید می کنم و اگر مسلمان باشند آنها را راه نمی دهم، در بازجویی ها حتما باید شکنجه باشد و روش های غیرمتعارف به کار گرفته شود.»
لاریجانی تصریح کرد: جالب است که این آدم با همه این حرف ها که کاملا ضد معیارهای پذیرفته شده خودشان در بحث حقوق بشر است به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب می شود، پس اشکال جدی و زیربنایی وجود دارد.
وی، حقوق بشر را مظلوم ترین شعار در میان بشریت و جهان امروز خواند و افزود: این شعار جمهوری اسلامی ایران است و شجاعانه و با صدای بلند ، تفکرات خود را راجع به انسان و حقوق انسان بر اساس معیارهای اسلامیمان بیان می کنیم و معتقدیم این ندای نهایی است که به سرانجام خواهد رسید.

نظر شما