شناسهٔ خبر: 17442487 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس مطرح شد؛

برنامه اوباما برای بعد از ریاست‌جمهوری

ایلنا: رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا که به زودی کاخ سفید را ترک می‌کند، در خصوص برنامه‌های پس از ریاست‌جمهوری خود سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه سی‌بی‌اس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای که با خبرنگار این شبکه تلویزیونی ترتیب داده شده بود، به پرسش‌های فانتزی و بین المللی پاسخ داد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حسی که نسبت به پایان ریاست‌جمهوری و ترک کردن کاخ سفید دارد گفت که وی و خانواده‌اش آماده ترک کردن کاخ سفید و برگشتن به زندگی پیش از ریاست‌جمهوری هستند علاوه بر اینکه همسر وی نیز رابطه خوبی با مسائل امنیتی و حفاظتی ندارد.

اوباما در خصوص برنامه بعد از ریاست‌جمهوری خود افزود که قصد دارد مدتی استراحت کرده و آزادانه بچرخد و پس از آن به شغل آکادمیک سابق خود یعنی سمت استادی در دانشگاه باز خواهد گشت.

اوباما در خصوص قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی که با اکثریت قاطع آراء و تنها یک رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، تصریح کرد فکر نمی‌کنم این امر منجر به تخریب روابط و جدایی آمریکا و اسرائیل از یکدیگر شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه و با اشاره به ناراحتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از وی و سیاست‌هایش گفت که نتانیاهو در طول مدت ریاست‌جمهوری من بارها و بارها و به دلیل توافق هسته‌ای با ایران و همچنین مواضع آمریکا در قبال شهرک‌سازی از من عصبانی شده است. ولی این باعث نشده است که به همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی ما و اسرائیل لطمه‌ای وارد شود.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد ما به هر نحو ممکن از اسرائیل دفاع و حمایت کرده‌ایم ولی بهتر است که درگیری‌های اسرائیل با فلسطینیان هر چه زودتر حل شود.

 

 

نظر شما