شناسهٔ خبر: 17435677 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اظهارات وزیر خارجه فرانسه در پایان کنفرانس صلح پاریس

تهران- ایرنا- رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه روز یکشنبه در پایان کنفرانس صلح پاریس تاکید کرد، هرگونه قطعنامه درباره مناقشه اسرائیل- فلسطین، باید بر اساس مرزهای 1967 و قطعنامه های سازمان ملل متحد استوار باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، ژان مارک ارو گفت: 'مذاکره مستقیم تنها راه حل پایان دادن به مناقشه اسرائیل-فلسطین است و می توان گفت که بر این اساس ما سه محور را پیش رو داریم. نخست یادآوری چارچوب مذاکرات که مورد تایید جامعه بین المللی است. شاید این برای برخی ناخوشایند باشد اما باید بگویم که پایه طرح کنفرانس صلح پاریس، شناسایی مرزهای سال 1967 و قطعنامه های سازمان ملل است. کار خوبی است که اساس کار تکرار شوند و آن مرزهای 1967 میلادی و قطعنامه های سازمان ملل متحد درباره اسرائیل و فلسطین است. هرگونه قطعنامه ای باید بر اساس این اصول باشد.'
'ژان-مارک ارو' در مراسم آغاز کنفرانس صلح پاریس گفته بود که نخستین هدف از برگزاری این نشست، تأکید جدی بر این مطلب است که تشکیل دو کشور مستقل اسرائیلی و فلسطینی، تنها راه حل فائق آمدن بر مشکل خاورمیانه است.'
به گزارش ایرنا،برپایی کنفرانس صلح پاریس خشم و نگرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به دلایل صدور قطعنامه اخیر شورای امنیت در خصوص توقف شهرک سازی ها، مطرح شدن فلسطین در عرصه بین المللی و افشای جنایت های این رژیم در حق فلسطینیان و تصویب قطنامه بین المللی دیگر علیه این رژیم برانگیخته است.
نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در آخرین موضع گیری خود درباره کنفرانس صلح پاریس، آن را 'کنفرانسی بی فایده' دانسته است.
از زمان اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها، همواره کنفرانس هایی به نام و بهانه صلح برای حل وفصل این اختلافات صورت گرفته است، مذاکراتی که تقریبا تمامی آنها تاکنون بی نتیجه بوده و تاثیر چندانی در آرامش ساکنان این منطقه نداشته است و در اغلب موارد حق ملت فلسطین با رسمیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی از سوی قدرت های جهانی نادیده گرفته شده و زیر پا گذاشته شده است.
اروپام**9041**3404**مترجم: منوچهر جعفری** انتشار دهنده: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

نظر شما