شناسهٔ خبر: 17338634 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

بدهی ۸ هزار میلیاردی بیمه‌ها به وزارت بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سازمان های بیمه گر در سال ۹۵ بیش از ۸ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ایرج حریرچی در نشست خبری افزود: امیدواریم با نقش تولیت وزارتخانه در ارائه خدمات، تعیین بسته خدمات سلامت به عهده وزارت بهداشت گذاشته شود که این اصل در بند ح ماده 86 خرید خدمات آمده است.
وی گفت: در واقع این موضوع بخشی از سیاست های کلی نظام سلامت بوده و بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده است.
حریرچی با بیان اینکه این موضوع مسئولیت های ما را افزایش می دهد افزود: امیدواریم بتوانیم وظایف محوله را به خوبی انجام دهیم.
وی گفت: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله ارائه کنندگان خدمات سلامت و ارگان ها و سازمان های بیمه پایه موظف اند از سیاست های کلی وزارت بهداشت تبعیت کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: بخش عمده بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در دو مرحله شناسایی و افزایش یافت که شامل 23 میلیون روستایی و عشایر و حدود 10 میلیون نفر است که با اجرای طرح تحول سلامت بیمه شدند.
وی ادامه داد: با توجه به همت مجلس و دولت و نظر مثبت وزارتخانه امیدواریم بتوانیم بخش زیادی از مشکلات  بیمه سلامت را برطرف کنیم.
حریرچی افزود: نظر وزارت بهداشت در خصوص کار پزشکان در بخش خصوصی یا دولتی این است که اگر تعرفه بخش دولتی اصلاح شود دیگر نیازی به کار کردن پزشکان در دو مکان نیست، ضمن اینکه در بخش خصوصی نیز باید بتوان همچون بخش دولتی مالیات گرفت.
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت در دوره اخیر تعداد افراد تمام وقت را دو برابر کرده است که این راه نیز تا حدی مشکل دو شغله بودن پزشکان را حل خواهد کرد.
وی افزود: هنوز وضعیت مطالبات ما از سازمان های بیمه گرمشخص نیست و سازمان بیمه تامین اجتماعی هزار و 120 میلیارد تومان از سال 94 به ما بدهکار است.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در مجموع برای سال 95، بیمه ها 8 هزار و 230 میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار هستند.
وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت با اوراق قرضه توانسته بخشی از بدهی های قبلی اش را جبران کند و با بودجه مناسبی که در سال 96 برای این سازمان در نظر گرفته شده است امیدواریم با کمک مجلس مشکلات رفع شود.
 

نظر شما