شناسهٔ خبر: 17288324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

امام جمعه شهرری:

سران قوا اختلافات خود را در محضر رهبری حل کنند، نه در رسانه‌ها

ایلنا: امام‌جمعه شهرری به سران سه قوه توصیه کرد به جای طرح اختلافات خود در رسانه‌های گروهی، مشکلات را در محضر مقام معظم رهبری حل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرری با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی با وحدت مردم و رهبری ولایت‌فقیه به پیروزی رسید، تصریح کرد:  مسئولان باید بدانند مردم مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی دارند و طرح مشکلات و اختلافات بدین شکل در رسانه‌ها، به هیچ عنوان به نفع نظام و جامعه نیست و موجب بی اعتمادی مردم خواهد شد.

وی با این قبیل اقدامات مردم نسبت به نظام بی اعتماد می‌شوند، اظهار کرد: اینکه مسئولان قوا، مشکلات و اختلافات موجود را به سطح جامعه و رسانه‌ها می‌کشانند، درست نیست چراکه موجب اضطراب و تشویش مردم خواهد شد.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با تاکید بر اینکه اختلاف میان مسئولان قوای سه‌گانه بسیار محدود و در حد اختلاف نظر طلاب در حوزه‌های علمیه است، گفت: دشمنان نظام در خارج از مرزهای ایران اسلامی در کمین نشسته اند تا با بزرگ‌نمایی مشکلات و اختلافات ناچیز، به اصل انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند.

حجت الاسلام شاهچراغی همچنین به 17 دی ماه سالروز اقدام منفور رضاخان با همکاری استعمار انگلیس برای مقابله با دین اشاره کرد و گفت: رضاخان به صورت علنی با روحانیت، علما و مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) مقابله می کرد و از همه بدتر، چادر و حجاب را از سر زنان این کشور برداشت.

وی با بیان اینکه کشف حجاب رضاخانی ضربه سنگینی به پیکر دین، عفاف و حجاب کشور زد، اظهار کرد: ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی کشور مانند آمار بالای طلاق در بی عفتی و بدحجابی به عنوان دستاورد اقدام زشت و منفور رضاخان است.

امام جمعه شهرری با گرامیداشت قیام 18 و 19 دی سال 1356 مردم ری و قم گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دو مرحله شکل گرفت که مرحله اول آن قیام 15 خرداد 1342 و تقدیم 15 هزار شهید و مرحله دوم آن نیز قیام 18 دی 56 مردم شهرستان ری و 19 دی 56 مردم شهرستان قم بود.

وی به جنایات گروه تکفیری تروریستی داعش در سوریه و عراق اشاره کرد و افزود: این گروهک تروریستی مورد حمایت آمریکا و صهیونیست، در تازه‌ترین جنایت خود خیل عظیمی از افراد بی‌گناه را به قتل رسانده و این در حالی است که سازمان‌های حقوق‌بشر، حرکات ضد انسانی این گروه وحشی را ندیده و در قبال آن سکوت کرده اند.

امام‌جمعه شهرری با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در هفته گذشته درباره بزرگداشت مقام حضرت عبدالعظیم‌الحسنی(ع) و تلاش تولیت و خدام  آستان‌مقدس این حضرت، سالروز شهادت حضرت معصومه(س) را نیز تسلیت گفت و عزیمت این بانوی بزرگوار برای دیدن برادر خود، حضرت‌رضا(ع) را نشان از ولایتمداری ایشان عنوان کرد.

خبرنگار: روح الله حسین زاده

نظر شما