شناسهٔ خبر: 17170984 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تهیه کننده سریال «شهرک جیم»:

بدلیل کاهش آستانه تحمل اقشار جامعه سراغ تهیه کنندگان سینما و تلویزیون رفتیم

تهران - ایرنا - تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «شهرک جیم» گفت: بدلیل پایین آمدن آستانه تحمل اقشار مختلف جامعه، در سریال «شهرک جیم» به سراغ تهیه کنندگان سینما و تلویزیون رفتیم.

صاحب‌خبر -

فرید شب خیز روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد اینکه چرا در سریال «شهرک جیم» به سراغ تهیه کنندگان تلویزیون و سینما رفته اید، افزود: سراغ هر قشری می رویم، دردسر تولید می شود و به آنها برمی خورد، به همین دلیل خواستیم پایه داستان را بر روی تهیه کنندگان بگذاریم و از این طریق سوژه ها و معضلات اجتماعی را به عنوان چاشنی آن طرح کنیم.
وی در این مورد که چرا دو سریال طنز «شهرک جیم» و «لیسانسه ها» هر شب از شبکه سه پخش می شود، تصریح کرد: فیلمبرداری «شهرک جیم» را از پنج ماه قبل آغاز کردیم. کنداکتور پخش را مدیران رده بالا تعیین می کنند اما در مجموع معتقدم ساختار «لیسانسه ها» ساخته سروش صحت با «شهرک جیم» متفاوت است و پخش دو سریال طنز مشکلی ندارد. بعضی شبکه های مختلف خارجی هم در تعطیلات پایان هفته چنین برنامه های مفرحی پخش می کنند.
تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «خنده بازار» افزود: ضمن اینکه ممکن است بیننده یکی از سریال ها را در نوبت پخش اول و یکی دیگر را در بازپخش تماشا کنند.
وی در مورد تعداد قسمت های «شهرک جیم» گفت: ابتدا 70 قسمت حدود 25 تا 30 دقیقه ای را با مدیریت گروه اجتماعی شبکه سه توافق کردیم که تا کنون 50 قسمت تولید شده، هر چند بعضی از سکانس های میانی باقی مانده است.
شب خیز در مورد ترکیب بازیگران مجموعه «شهرک جیم» افزود: به هر بازیگری پیشنهاد دادیم، مشغول کار بود و واقعیت این است که تعداد بازیگران طنز زیاد نیست.
این تهیه کننده تلویزیون گفت: ترجیحم این است که چهره های جدید را معرفی کنیم. مثلا امیر کربلایی زاده و عباس جمشیدی در طول کار ترکیب خوبی شدند اما چهره باید برای مردم آشنا شود که این اتفاق به تدریج در «شهرک جیم» می افتد.
شب خیز در مورد روند پذیرش فیلمنامه و تصویب آن در شبکه سه نیز گفت: «شهرک جیم» در گروه اجتماعی شبکه سه سیما و با رایزنی با مدیر گروه اجتماعی ناصر کریمان و علی اصغر پورمحمدی مدیریت این شبکه طرح شد و متن ها را که علی شب خیز و سیدمحمدجواد حسینی نوشته بودند توسط مدیران شبکه بررسی و در نهایت تصویب شد.
«شهرک جیم» به تهیه کنندگی فرید شب خیز و کارگردانی علی شب خیز هر شب ساعت 19 از شبکه سه سیما پخش می شود.
این مجموعه تلویزیونی روایت داستان بهرام گردآوری، تهیه کننده مقروضی است که کلیه عوامل حکم جلب او و مدیر تولیدش را گرفته اند. بهرام در تلاش است با گرفتن سفارشِ کاری جدید از شبکه، آبروی از دست رفته خود را به دست آورد.
بیژن بنفشه خواه، روشنک عجمیان، عباس جمشیدی، سوسن پرور، نگین معتضدی، علی موسویان، ماهان عبدی و امیر کربلایی زاده در این مجموعه «شهرک جیم» بازی می کنند.
فراهنگ ** 9157 ** 1071 ** خبرنگار: منصوره شوشتری ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

نظر شما