شناسهٔ خبر: 17124010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت راه‌آهن مطرح کرد:

اهتمام برای بهره‌برداری از راه آهن آستارا - آستارا تا پایان سال

ایلنا: معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: اهتمام داریم پروژه قطعه راه آهن آستارا - آستارا تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش‌ایلنا از رشت و به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا، سعید محمدزاده در سفر خود به گیلان و دیدار با استاندار گیلان اظهار کرد: درحال حاضر تملک زمین ها در این مسیر و کریدور در حال انجام است، تامین مالی برای تملک انجام شده و امیدواریم قبل از پایان سال جاری این قطعه به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و مدیر عامل راه آهن ایران با اشاره به اهتمام به انجام تمامی مسیرهای پیش بینی شده راه آهن در گیلان در زمانبندی‌های تعیین‌شده گفت: با حمایت و پیگیری های درحال انجام٬ درصدد هستیم که براساس برنامه زمانبندی شده شرکت ساخت تا قبل از بهار سال آینده، پروژه ریلی رشت - قزوین را به بهره برداری برسانیم.

وی اظهار کرد: مذاکرات تامین مالی در پروژه رشت- آستارا به صورت قابل توجهی پیشرفت داشته و به صورت فاینانس قابل انجام است.

محمدزاده درباره اقدامات انجام شده در پروژه رشت - آستارا گفت: این پروژه، پروژه ای است که از توجیه فنی اقتصادی بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه پروژه رشت - آستارا کریدور شمال - جنوب را فعال می کند و موجب ترانزیت در کشور می شود٬ گفت: مذاکرات مختلفی انجام و پیشنهادهای خوبی در رابطه با پروژه یاد شده دریافت شده که بخش های مربوطه در حال پیگیری این موضوع هستند.

محمدزاده‌تصریح‌کرد: چندین پیشنهاد وجود دارد که یکی از پیشنهادهای جدی از طرف جمهوری آذربایجان مطرح شده و امیدواریم که مسئله تامین مالی این پروژه نیز هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

نظر شما