شناسهٔ خبر: 1708449 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

وزير ارتباطات در پاسخ به خراسان اعلام کرد

دليل رئيس جمهور براي عدم تشکيل جلسه شوراي فضاي مجازي

صاحب‌خبر -
رئيس جمهور خواستار تغيير دستور جلسه شورا ست

زهرا حاجيان-وزير ارتباطات درباره دليل تشکيل نشدن جلسه شوراي عالي فضاي مجازي اعلام کرد : طبق آخرين صحبتي که با رئيس جمهور داشته ايم، آقاي رو حاني خواسته بودند دستور جلسه اي که براي تشکيل جلسه شورا به رياست جمهوري فرستاده شده بود تغيير کند و قرار بود دبيرخانه مرکز ملي فضاي مجازي اين تغييرات را اعمال کند، اما اين تغييرات هنوز اعمال نشده و دستور جلسه تغيير يافته به رياست جمهوري ارسال نشده است.

دکتر واعظي درحاشيه همايش ICT و استاندارد ، در پاسخ به سوال خراسان مبني براين که چرا با وجود در خواست هاي متعدد ، جلسه شوراي عالي فضاي مجازي همچنان تشکيل نمي شود وآيا شما به عنوان يکي از اعضاي شورا از تصميم رئيس جمهوري در اين خصوص اطلاعي داريد يا خير ، تصريح کرد : آيا در اين باره بايد من پاسخگو باشم وجلسه شورا را تشکيل بدهم ؟ من هم يکي از اعضاي اين شورا هستم.

خبر نگار خراسان پاسخ داد: مسلما خير ،اماسوال اين است که آيا شما به عنوان يکي از اعضاي شورا از تصميم رئيس جمهوري در اين خصوص اطلاعي داريد يا خير؟

وزير ارتباطات در اين باره گفت: طبق آخرين صحبتي که با رئيس جمهوري داشته ايم آقاي روحاني خواسته بودند دستور جلسه اي که براي تشکيل جلسه شورا به رياست جمهوري فرستاده شده بود تغيير کند و قرار بود دبيرخانه شوراي عالي فضاي مجازي ومرکز ملي فضاي مجازي اين تغييرات را اعمال کنند اما 2 هفته پيش که اين موضوع را پيگيري کردم ،متوجه شدم هنوز تغييراتي که رئيس جمهور خواسته بودند اعمال نشده و دستور جلسه تغيير يافته اي به رياست جمهوري ارسال نشده است.وزير ارتباطات در ادامه تاکيد کرد : بنابراين من فکر مي کنم اين سوال را نبايد از رئيس جمهوري پرسيد بلکه اين سوال را بايد از مرکز ملي فضاي مجازي بپرسيدکه آيا درخواست رئيس جمهوررا مبني بر تغيير دستور جلسه اجرايي کرده اند ؟

وي در پاسخ به اين سوال خراسان که آيا در حال حاضر تشکيل جلسه شوراي عالي فضاي مجازي به اعمال تغييرات مورد نظر رئيس جمهوري در دستور جلسه شورا منوط است ؟ اضافه کرد : به هر حال رئيس جمهوري وقتي مي خواهد موضوعي را در شوراي عالي فضاي مجازي که همه سران 3 قوه و ديگر مقامات در آن حضور دارند ،مطرح کند حداقل بايد يک موضوع قابل قبول وشسته رفته اي باشد .

شايان ذکر است که دبير شوراي عالي فضاي مجازي نيزبه تازگي از تدوين بيش از 30 طرح ملي در حوزه فضاي مجازي خبر داد که قرار است در نخستين جلسه شوراي عالي فضاي مجازي به تصويب اين شورا برسد.به گفته انتظاري ، مرکز ملي فضاي مجازي در حال آماده سازي و هماهنگي تعداد زيادي دستور جلسه است که قرار است در اين جلسه مطرح شود.به گفته وي هم اکنون بيش از 30 طرح ملي تدوين شده و در دستور کار براي تصويب توسط رئيس جمهور در اين شورا قرار گرفته است. اين درحالي است که از آخرين جلسه شوراي عالي فضاي مجازي بيش از 4 ماه مي گذرد،در حالي که طبق آيين نامه ،اين شورا بايد حداقل هر 4 هفته يک بار تشکيل جلسه مي داد.

وزير ارتباطات در حاشيه همايش ICT واستاندارد همچنين در پاسخ به سوال ديگر خراسان مبني براين که گفته مي شود اپراتورها گاهي ولتاژآنتن هاي BTS را دستکاري مي کنند، اظهار کرد: سازمان تنظيم مقررات به طور منظم وضعيت تشعشعات را بررسي و رصد مي کند و اگر در اين زمينه تخلفي وجود داشته باشد ،بلافاصله برخورد خواهد شد چراکه ما نظارت داريم تا چنين اتفاقي رخ ندهد، اما بررسي هاي ما نشان داده که اين آنتن ها بي ضرراست .واعظي در پاسخ به سوال ديگري درباره اخطار شوراي شهر به 90 درصد دکل هاي مخابراتي اظهار کرد: نمي دانم مبناي اطلاعات شوراي شهر تهران چه مرجعي بوده است و از سوي کدام سازمان 90 درصد دکل ها اخطار گرفته اند، اما طبق بررسي هاي ما روي دکل هاي مخابراتي در وزارت ارتباطات ، آن قدر موج آن ها پايين بوده است که تهديدي براي شهروندان محسوب نمي شوند.وزير ارتباطات در ادامه با انتقاد از افزايش ورود تجهيزات الکترونيکي بي کيفيت به کشور به پيشنهادش براي راه اندازي گمرک تخصصي کالاهاي ICT اشاره کرد و گفت: با راه اندازي اين گمرک امکاني براي رفع بسياري از مشکلات به وجود مي آيد.

مهم ترين نکات مطلب

قرار بود دبيرخانه مرکز ملي فضاي مجازي تغييرات مدنظر رئيس جمهور را اعمال کند.

تغييرات هنوز اعمال نشده و دستور جلسه تغيير يافته به رياست جمهوري ارسال نشده است.

بايد از مرکز ملي فضاي مجازي بپرسيدکه آيا درخواست رئيس جمهوري مبني بر تغيير دستور جلسه رااجرايي کرده اند؟

نظر شما