شناسهٔ خبر: 17078546 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

چامسکی: سخنان ترامپ خطرناک است

فیلسوف و نظریه پرداز آمریکایی از اظهارات ترامپ نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور در خصوص گسترش توانایی های هسته ای آمریکا انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نوآم چامسکی درواکنش به پیام اخیر دونالد ترامپ در صفحه تویترش مبنی بر لزوم گسترش و تقویت توانایی های هسته ای این کشور گفت: پیام اخیر ترامپ یکی از خطرناک ترین اظهارنظرهای وی محسوب می شود.
چامسکی همچنین از طرح ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هم به علت طرح وی مبنی بر تقویت و گسترش تسلیحات هسته ای روسیه انتقاد کرد و گفت: پوتین برخلاف ترامپ تنها درباره مرزهای روسیه سخن می گوید اما ترامپ موضوع مرزهای مکزیک را مطرح می کند.
فیلسوف و نظریه پرداز آمریکایی در ادامه گفت: چنین اظهارنظرهایی نشان می دهد که ما تا چه حد به مرحله نابودی بشریت با بکارگیری فن آوری های خود نزدیک شده ایم.
چامسکی یکی از منتقدان سرسخت کمپین تبلیغاتی ترامپ بوده و یک بار اظهارات تبلیغاتی ترامپ را به اظهارات نازی ها تشبیه کرد.
شبکه پرس تی وی افزود: دونالد ترامپ از اظهارنظرهای جنجالی سابقه ای طولانی دارد و پیش از این هم گفته بود ژاپن و کره جنوبی باید تسلیحات هسته ای برای خودشان تولید کنند. وی همچنین به دفعات این سوال را مطرح کرده است که اگر آمریکا قرار است از تسلیحات هسته ای استفاده نکند چرا آنها را باید در اختیار داشته باشد؟


 

نظر شما