شناسهٔ خبر: 17057973 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سامانتا پاور: آمریکا همچنان به تعهد خود به تامین امنیت اسرائیل پایبند است

صاحب‌خبر -

«سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، در واکنش به رای ممتنع کشورش به قطعنامه شورای امنیت برای توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی تاکید کرد رای واشنگتن به معنای کاهش تعهد کاخ سفید به تامین امنیت تل آویو نیست.

به گزارش جماران به نقل از روزنامه صهیونیستی «تایز آو اسرائیل»، پاور طی سخنانی افزود: «رأی واشنگتن حامل این پیام است که شهرک‌سازی‌های اسرائیل غیرقانونی هستند و باید متوقف شوند. اما آمریکا با تمامی مفاد این قطعنامه موافق نبود به همین دلیل رای مثبت نداد. با این حال اگر این قطعنامه به اقدامات غیرسازنده فلسطینی ها نپرداخته بود آمریکا اجازه نمی داد تصویب شود. این رای به این معنا نیست که از تعهد آمریکا به تامین امنیت اسرائیل کاسته شده است.

وی همچنین تاکید کرد: «اما ما نمی توانیم با این قطعنامه که خواستار زندگی دو ملت با آرامش و صلح در کنار یکدیگر است، مخالفت کنیم».
پاور همچنین تاکید کرد: «این قطعنامه با سیاست های هر دو حزب آمریکا سازگار است و به همین دلیل ما آن را وتو نکردیم».
همچنین «یوال اشتاینیتز» Yuval Steinitz یکی از وزرای رژیم اشغالگر قدس در گفت‌ و گو با کانال 2 رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا با وتو نکردن این قطعنامه، اسرائیل را به عنوان متحد خود در خاورمیانه تنها گذاشت و گفت که رفتار آمریکا رفتار یک دوست نبود. 
«پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امتناع نماینده این کشور از وتوی قطعنامه ضد شهرک‌ سازی رژیم صهیونیستی را «شرم‌آور» توصیف کرد.
به گزارش ایرنا، طی سال های اخیر مساله شهرک سازی های رژیم صهیونیستی واکنش های زیادی را در بین کشورهای دنیا حتی در بین حامیان این رژیم در پی داشته است. نهادهای بین المللی، سازمان های حقوق بشری و دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواستند که شهرک سازی در سرزمین اشغالی را متوقف کند و این اقدام تل آویو را بارها محکوم کرده و آن را نقض قوانین بین المللی دانستند.
رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن قوانین بین المللی و با وجود خواست جامعه جهانی، نه تنها پروژه گسترش شهرک سازی در سرزمین های اشغالی را متوقف نکرد بلکه به آن سرعت بخشید و اقدامات گسترده ای را در اجرای پروژه های جدید شهرک سازی آغاز کرد.
ساعتی قبل، 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی است را به تصویب رساندند. 
آمریکا تنها عضو شورای امنیت بود که به قطعنامه ضد شهرک‌ سازی رژیم صهیونیستی رأی ممتنع داد. 14 عضو دیگر به این قطعنامه رأی موافق دادند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما