شناسهٔ خبر: 16907403 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

​دوشنبه را با نابغه دیوانه در کتابفروشی‌ها بگذرانید

نشر نخستین، کتاب «دوشنبه با نابغه دیوانه» نوشته مری پوپ آزبرن با تصویرگری سل مردکا و ترجمه هوری عدل طباطبایی را از سری جدید مجموعه «خانه درختی سحرآمیز» منتشر کرد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «دوشنبه با نابغه دیوانه» نوشته مری پوپ آزبرن با تصویرگری سل مردکا و ترجمه هوری عدل طباطبایی سی و هشتمین عنوان از سری جدید مجموعه «خانه درختی سحرآمیز» است.
 
«خانه درختی سحرآمیز» مجموعه‌ای علمی - تخیلی است که کودکان و نوجوانان را با تاریخ جغرافیا، فرهنگ، آداب و رسوم ملل مختلف آشنا می‌کند. این مجموعه با دایناسورها قبل از تاریکی شروع شده و تاکنون 50 جلد آن به بیش از 20 زبان ترجمه و در شمارگان میلیونی به فروش رسیده است.
 
نشر نخستین، نخستین‌بار در ایران 28 جلد از سری اول این مجموعه را با عنوان «ماموریت‌های مورگن، کتابدار آرتور» با ترجمه هوری عدل طباطبایی منتشر کرده و سری جدید این مجموعه نیز از شماره 29 با عنوان «سفر به سرزمین جادویی آرتورشاه» با ماموریت‌های هیجان‌انگیز از طرف مرلین به جک و آنی منتشر شده است.
 
کتاب «دوشنبه با نابغه دیوانه» دارای 10 فصل به‌هم پیوسته است که برخی از این فصل‌ها عبارتند از دوست های قدیمی، در جست‌وجوی لئوناردو، ده مدل بینی، صحنه جنگ، هزاران ایده، پرنده بزرگ، لبخند و بال‌ها.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «انگار وحشت صحنه جنگ به تمام اتاق سرایت کرده بود! کاراموزهای لئوناردو دستپاچه به اطراف نگاه می کردند و نمی‌دانستند چه باید بکنند لئوناردو غرید: «آب بیاورید، عجله کنید!» و بعد از اتاق بیرون دوید کارآموزها هم به سرعت او را تعقیب کردند.
جک به خواهرش گفت: «ما هم باید کمک کنیم.» آنها هم در پی بقیه از پله‌ها پایین رفتند و وارد حیات شدند. کارآموزها سطل‌ها را از آب فواره پر می‌کردند و لئوناردو فریاد می‌زد: «عجله کنید!» «عجله کنید!» «عجله کنید!»...»
 
نشر نخستین، کتاب «دوشنبه با نابغه دیوانه» را در قالب 96 صفه با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه، به بهای پنج هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما