شناسهٔ خبر: 16806236 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تکمیل پارک لجستیک بندرخشک آپرین تا 3 سال آینده

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به این نکته که علاوه بر بندرخشک آپرین، گفت: پارک لجستیک بندرآپرین با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجراست و تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا نقل از وزارت راه وشهرسازی، سعید محمدزاده در بازدید از بندرخشک آپرین عنوان کرد: بندر آپرین به دلیل وسعت و داشتن پارک لجستیک، از اهمیت ویژه و حمایت دولت و مجلس برخوردار است.
وی افزود: پارک لجستیک با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی درحال اجرا است، که فاز اول آن در مدت سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
محمدزاده با اشاره به وسعت بندرخشک آپرین گفت: این بندرخشک هم اکنون 200 هکتار مساحت دارد اما در نظر داریم کل مساحت آپرین را در مقابل میزان استقبال سرمایه‌گذاران برای فعالیت آن‌ها قرار دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: علاوه بر بندر خشک آپرین، مرکز ( tod) سایت اسلامشهر نیز با نگاه توسعه شهر محور و خدمت‌رسانی به مردم این منطقه ایجاد می‌شود که در نظر داریم این دو منطقه پس از تکمیل به یکدیگر متصل شوند.
وی در ادامه به روند خطوط توسعه ریلی استان تهران اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین رویکرد شرکت راه آهن، ارایه حمل و نقل ایمن و پاک به شهروندان است که در همین راستا یک ساختار خاص حومه‌ای برای اتصال کلان‌شهر تهران و شهرهای اطراف آن ایجاد شده است.
مدیرعامل راه‌آهن خاطرنشان کرد: خط حومه‌ای تهران- اسلامشهر- نسیم‌شهر- پرند درحال پیگیری است که امیدواریم در کمتر از یک سال و نیم آینده به بهره‌برداری برسد. طبق برنامه ریزی، بخشی از راه‌آهن تهران - قروین - زنجان چهار خطه و بخش دیگر دو خطه می‌شود.
محمدزاده افرود: همچنین امیدواریم خطوط سوم و چهارم راه‌آهن تهران - گرمسار در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد.
به گزارش ایرنا، اواخر شهریورماه امسال قرارداد سرمایه گذاری در بندرخشک آپرین با هدف ایجاد بندر ترکیبی در فاصله 20 کیلومتری شهر تهران بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و یک شرکت بخش خصوصی امضا شد.
بندر خشک آپرین در منطقه اسلام شهر با وسعت 700 هکتار احداث خواهد شد.
اقتصام**9189*1724* خبرنگار: اسماعیل داودی * انتشاردهنده: حسین فتح الهی

انتهای پیام /*

نظر شما