شناسهٔ خبر: 16777649 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

نشست سازمان همکاری اسلامی برای بررسی بحران مسلمانان میانمار

نخست وزیر مالزی از برگزاری نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در آینده نزدیک برای بررسی بحران مسلمانان میانمار خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، "نجیب تون رزاق" نخست وزیر مالزی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که  سازمان همکاری اسلامی به زودی نشست وزرای امور خارجه این سازمان در مورد مساله مسلمانان میانمار را برگزار می کند. زمان دقیق برگزاری این نشست هنوز اعلام نشده است.
 
نخست وزیر مالزی خاطرنشان کرد: برگزاری این نشست نشان می دهد راهپیمایی همبستگی ما با مردم میانمار باعث ایجاد توجه به این موضوع شده است.
 
وی که روز یکشنبه هفته جاری در راهپیمایی ضد دولت میانمار در کوالالامپور شرکت کرده بود خشونت های اخیر دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را محکوم کرد.  در تظاهرات این هفته مالزی حدود 10 هزار مالزیایی و میانماری مقیم این کشور حضور داشتند.
 
دولت میانمار پیش از برگزاری این راهپیمایی نسبت به حضور نخست وزیر مالزی در این مراسم واکنش نشان داد و آن را دخالت در امور داخلی خود دانست. اما وزارت امور خارجه مالزی اعلام کرد که حضور نخست وزیر به دلیل نگرانی این کشور از بحران انسانی در استان راخین انجام می شود.
 
 

نظر شما