شناسهٔ خبر: 1674868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تشویق عامل موثر در روند یادگیری دانش آموزان است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قروه گفت: تشویق و تجلیل یکی از عوامل موثر در روند یادگیری و بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از کردستان، ذوالفقار عبدی در مراسم تجلیل از دانش آموزان شاهد و ایثارگر شهرستان قروه گفت: در فرایند آموزش هر جا که سطح پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به سطحی از دانش یا مهارت برسد که با جایگاه قبلی تفاوت قابل درک و معناداری پیدا کند لازم است این موفقیت مورد توجه قرار گرفته و نسبت به تشویق و تجلیل از جامعه هدف اقدام شود.

وی اظهار کرد: لازم است ضمن حفظ و ارتقای روند رو به رشد تحصیلی و فرهنگی دانش آموزان مستعد، زمینه ترغیب سایر دانش آموزان شاهد و ایثارگر برای تلاش و اهتمام بیشتر به امر یادگیری و پیشرفت تحصیلی فراهم شود.

به گفته وی توجه، تشویق و تجلیل از دانش آموزان ممتاز و کوشا، شناسایی استعدادهای برتر علمی و حمایت آنان، فراهم نمودن زمینه رقابت سالم و سازنده علمی و فرهنگی بین دانش آموزان و تقویت زمینه و بستر جهاد علمی برای نهضت تولید علم در جامعه هدف از اهداف این مراسم است.

عبدی بر ضرورت توجه فرزندان شاهد و ایثارگر برای ادامه راه شهدا تاکید کرد و گفت: تحصیل بهترین فرصت برای جبران زحمات شهدا محسوب می‌شود.

وی موضوع شهید و شهادت را از محورهای اصلی وحدت در کشور دانست و گفت: وصیت شهدا پیروی از ولایت فقیه و وحدت حول محور ولایت است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قروه گفت: تلاش برای رسیدن به قله های افتخار و ماندگاری دین اسلام و هویت ملی و مذهبی از جمله اهداف دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی گفت: ولایتمداری، استقامت و دلاورمردی جامعه ایثارگر ایران اسلامی به همراه صبر و شجاعت و آگاهی خانواده شهدا و ایثارگران موجب دلگرمی مسوولان نظام و پشتوانه عظیم انقلاب برای رسیدن به پیشرفت و ترقی کشور است.

رییس آموزش و پرورش شهرستان قروه نیز در این مراسم گفت: جهاد علمی در جامعه باعث پیشرفت و توسعه کشور می‌شود.

حسین الماسی افزود: اگر آرامش و صلابتی در کشور ایران وجود دارد مرهون خون شهداء، جانبازان، ایثارگران و مردم همیشه در صحنه است.

به گفته وی رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری در برهه های مختلف، از دیگر عوامل پیشرفت و توسعه کشور ایران است.

الماسی با اشاره به اینکه دانش آموزان باید در سنگر علم به وظیفه خود عمل کنند، افزود: فرزندان شهدا و ایثارگران سرمایه‌های عظیمی برای انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند و باید به نحو مطلوبی برای تحصیل آنها برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: تکریم جایگاه شهداء تکریم هویت انسانی و ملی در جامعه است.

الماسی افزود: همه مکاتب برای شهید، به عنوان کسی که بالاترین سرمایه اش را در طبق اخلاص گذاشته است، احترام و ارزش قائل هستند و این مهم در فرهنگ اسلام و اهل بیت (ع) مورد تکریم ویژه قرار گرفته است.

در پایان این مراسم از 92 دانش آموز ممتاز شاهد و ایثارگر شهرستان قروه تجلیل شد.

نظر شما