شناسهٔ خبر: 1669229 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی خبر داد؛

انتشار 20 جلد کتاب درباره فتنه 88

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام حسینیان با بیان این‌که20 جلد کتاب در زمینه فتنه 88 منتشر شده است، گفت: در این آثار نقش بهائیان و انگلیس درباره فتنه 88 کاملا بررسی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی به همراه جمعی از اعضای این مرکز که شامگاه امروز با حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی دیدار کردند، گفت: این مرکز با هدف جمع آوری منابع تاریخ انقلاب اسلامی و ارائه آن به جامعه به فرمان امام راحل تأسیس شد.

 

وی افزود: منابع مرکز اسناد انقلاب اسلامی مجموع خاطرات افراد درباره انقلاب است که تاکنون 13 هزار 500 ساعت خاطره جمع آوری شده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که یکی از منابع مرکز اسناد انقلاب اسلامی منابع ساواک است، بیان داشت: اسنادی که ساواک درباره افراد به ویژه علما تهیه کرده‌اند در این مرکز وجود دارد.

 

وی افزود: همچنین مجموع عکس‌های مربوط به زمان انقلاب از دیگر اسناد این مرکز است که تاکنون 4 میلیون سند جمع آوری شده و از این تعداد 33 هزار مجموعه عکس جمع آوری شده است.

 

حجت‌الاسلام حسینیان با تأکید بر این‌که اسناد جمع آوری شده در مرکز اسناد انقلاب اسلامی به صورت سازماندهی وجود دارند، خاطرنشان کرد: در این مرکز مشخص است که درباره هر واقعه به چه میزان سند داریم.

 

وی ادامه داد: در کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیز 50 هزار عنوان کتاب درباره انقلاب اسلامی تهیه شده است؛ فعالیت دیگر این مرکز تحقیق درباره اسناد جمع آوری شده بوده و در اینباره یک برنامه 10 ساله صورت گرفته است و هر سال 60 عنوان از این اسناد در اختیار محققان قرار داده می‌شود.

 

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان این‌که مجموعه اسناد مختلف به صورت خاطرات مستقل چاپ و ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون 930 عنوان کتاب‌ از سوی این مرکز منتشر شده و 200 عنوان کتاب دیگر نیز در حال آماده سازی برای چاپ است و هر 5 روز یک کتاب از سوی مرکز منتشر می‌شود.

 

وی افزود: درباره فتنه 20 جلد کتاب منتشر شده است که در آن نقش بهائیان و انگلیس درباره فتنه 88 کاملا بررسی شده است؛ این مرکز در هر شهرستانی نیز برای ارائه کتابهای منتشر شده نمایندگی دارد؛ همچنین مجموع کارمندان رسمی آن 150 نفر هستند.

 

حجت‌الاسلام حسینیان با بیان این‌که هیأت امنای مرکز اسناد ملی انقلاب اسلامی با تأیید رهبری انتخاب می‌شوند؛ بیان داشت: مرکز اسناد ملی انقلاب اسلامی یک سازمان غیر دولتی و مؤسسه غیر انتفاعی است که به صورت خود کفا هزینه‌های خود را تهیه کرده و دولت به مقدار بسیار کمی هر ساله به آن کمک می‌کند.

 

گفتنی است؛ رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پایان سخنان از حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خواستار اختصاص فرصتی از سوی این مرجع تقلید برای بیان خاطرات درباره حوادث انقلاب اسلامی شد./993/پ202/ج

نظر شما