شناسهٔ خبر: 16588859 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرمانده مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان:

اقتدار نیروی دریایی روزبه‌روز بیشتر و پاینده‌تر می‌شود

فرمانده مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان گفت: فرزندان ملت ایران ضمن حفظ و حراست از مرزهای آبی با حضور در دریاهای آزاد حافظ منافع نظام اسلامی و ملت ایران هستند و این اقتدار روز به روز بیشتر و پاینده‌تر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، مجید توسلی صبح امروز به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی دریایی اقتدار ملت ایران در عرصه دریاهاست.

توسلی خاطرنشان کرد: فرزندان ملت ایران ضمن حفظ و حراست از مرزهای آبی با حضور در دریاهای آزاد حافظ منافع نظام اسلامی و ملت ایران هستند و این اقتدار روز به روز بیشتر و پاینده‌تر می‌شود.

وی افزود: روز نیروی دریایی یادآور دلاورمردی‌های همه شهدای نیروی دریایی و کارکنان جان برکف ناوچه پیکان در عملیات مروارید در هفتم آذرماه سال 59 است، در حالی آخرین گلوله‌های خود را به سمت دشمن بعثی نشانه می‌رفت، مورد اصابت چند موشک قرار گرفت و به همراه فرمانده خود شهید همتی و کارکنان شجاع خود در زیر آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس آرام گرفت.

توسلی بیان داشت: در عملیات مروارید دشمن بعثی پایانه‌های نفتی البکر و الامیه خود که شاه‌رگ اصلی اقتصادش بودند را از دست داد و دیگر نمی‌توانست نفت خود را صادر کند که برای بازپس‌گیری این پایانه‌ها شکست خورد و دیگر نتوانست تا پایان جنگ نیروی دریایی خود را بازسازی و یا ایجاد مزاحمت برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی داشته باشد.

فرمانده مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کشتی‌های نفتکش را پشتیبانی کرد تا اقتصاد جنگ فلج نشود و جنگ علیه ما با پیروزی بر دشمنان و استکبار پایان یافت.

در حاشیه این نشست حسین رحمانی از کارکنان این مرکز آموزشی به خبرنگار فارس گفت: ما در هشت سال دفاع مقدس که جهانی از کفر علیه ما بود، اقتدار خود را حفظ کردیم و دشمن را شکست دادیم، امروز که مقتدرتر از همیشه هستیم، هیچ قدرت جهانی هم نمی‌تواند علیه ما حرکتی داشته باشد.

ناوی وظیفه رضا مهربانی هم گفت: خدمت در نیروی دریایی یک افتخار است و ما همچنان آماده برای مقابله با هر حرکت خصمانه دشمن هستیم.

مهدی محبیان تفنگدار این مرکز آموزشی نیز به خبرنگار فارس گفت: تابع امر فرمانده کل قوا و رهبری هستیم و ما آموزش کامل به نیروهای تحت امر خود را داریم و هنگام ضرورت مأمور به انجام وظیفه با اقتدار تمام هستیم و شک ندارم در هر ماموریتی موفق هستیم، چون خدا با ماست.

انتهای پیام/80015/ب30

نظر شما