شناسهٔ خبر: 1655523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش كرمان:

هفته ملی كودك فرصتی برای تعامل بیشتر كانون و مدارس است

كانون یك نهاد فرهنگی است كه به صورت كیفی برای كودكان و نوجوانان كار می كند و هفته ملی كودك فرصتی مناسب برای تعامل بیشتر كانون و مدارس است.

صاحب‌خبر -

معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش كرمان در آیین گشایش جشنواره هفته ملی كودك گفت: كانون یك نهاد فرهنگی است كه به صورت كیفی برای كودكان و نوجوانان كار می كند و هفته ملی كودك فرصتی مناسب برای تعامل بیشتر كانون و مدارس است.

به گزارش ایلنا ازکرمان موذن‌زاده با بیان این‌که نامگذاری یک هفته به عنوان هفته ملی کودک نشان از اهمیت و حساسیت کار در حوزه کودکان و نوجوانان دارد, گفت: حقوق کودکان یک منشور جهانی است و توجه به حق و حقوق آن‌ها در سراسر جهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

موذن‌زاده با اشاره به مشکلات و معضلاتی که کودکان در سطح جهانی با آن مواجه هستند گفت: با انجام فعالیت‌ها فرهنگی و برنامه‌های مختلف برای کودکان، بایستی تلاش کنیم تا آحاد مردم به ویژه والدین حق و حقوق کودکان را بشناسند و آن را رعایت کنند.

وی افزود: از سوی دیگر، باید به کودکانی در جهان نظر انداخت که در سطح بالایی از توانایی و استعداد قرار دارند و در بهترین شکل آموزش می‌بینند و پیشرفت‌های بسیار خوبی نیز داشته‌اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کرمان با اشاره به این‌که کانون به عنوان یک نهاد فرهنگی با سابقه 50 ساله یکی از مراکزی است که به صورت کیفی به کودکان و نوجوانان خدمات ارایه می‌دهد، خاطر نشان کرد: جامعه هدف کانون در واقع دانش‌آموزان مدارس هستند و هفته ملی کودک فرصت بسیار مناسبی برای تعامل بیشتر بین کانون و مدارس است.

موذن‌زاده در بازدید از کارگاه‌های برپا شده در جشنواره هفته ملی کودک در کانون گفت: هر کدام از این غرفه‌ها، سخن جدیدی برای بچه‌ها دارند و کودکان می‌توانند با استفاده از آن‌ها، ذهن و خلاقیت‌های‌شان را پرورش دهند.

بر اساس این گزارش، جشنواره هفته ملی کودک به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 15 مهرماه در محل مجتمع کانون آغاز به کار کرده است و تا 21 مهرماه جاری هر روز صبح‌ها از ساعت 8:30 تا 12 ظهر پذیرای دانش‌آموزان مدارس و علاقه‌مندان است.

نظر شما