شناسهٔ خبر: 1644827 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون وزیر امور خارجه:

ایران در برخورد با جرائم همواره پیش‌قدم بوده است

در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم تاکنون ۳۶۰۰ شهید و یا ۱۱ هزار جانباز تقدیم کرده‌ایم / ایران با ۶۶ کشور جهان کمیسیون مشترک کنسولی دارد و توافقاتی در این زمینه انجام داده است.

صاحب‌خبر -

معاون پارلمانی، کنسولی وایرانیان خارج از کشور وزارت امورخارجه گفت: ایران با ۲۶ کشور موافقت‌نامه استرداد مجرمین دارد که همکاری با ۲۰ کشور تصویب و اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن قشقاوی در پنجمین نشست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با سفرا و کارداران مستقر در تهران طی سخنانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد برگرفته از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی از همان ابتدای پیروزی انقلاب با محدودیت‌ها و چالش‌های فراوانی از سوی نهادهای بین المللی مواجه شد.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: اما علیرغم همه فشارها و سختی هایی که در طول سال‌های بعد از انقلاب به کشور ما وارد شد و علیرغم تحریم‌های شدید ملت ایران با ایستادگی بی‌نظیر خود تمام ظرفیت‌های داخلی را برای توسعه کشور به کار گرفت و ضمن خنثی کردن آثار تحریم ها به مرزهای خود کفایی و شکوفایی دست یافت.

وی تصریح کرد: امروز عوامل ایجاد ناامنی در عرصه بین المللی و پیدایش جرایم نوظهور با دامنه آسیب فراملی نظیر پولشویی و قاچاق مواد مخدر همکاری کشورهای مختلف را در حوزه پلیس الزامی کرده است و در پرتوی این همکاری‌های بین المللی است که سازمان اینترپل وظیفه سنگینی در حفظ و صیانت از امنیت بین المللی را به عهده دارد.

قشقاوی گفت: جمهوری اسلامی به عنوان کشوری مسئول، همواره در برخورد با جرائم پیش قدم بوده و ۳۵ یادداشت تفاهم همکاری در رابطه با مبارزه با مواد مخدر بین ایران و کشورهای دیگر تاکنون به امضا رسیده است.

معاون وزیر امور خارجه ایران در سخنان دیگری اظهار داشت: ایران با ۶۶ کشور جهان کمیسیون مشترک کنسولی دارد و توافقاتی در این زمینه انجام داده است.

به گفته قشقاوی همچنین ایران با ۲۶ کشور موافقت نامه استرداد مجرمین دارد که همکاری با ۲۰ کشور تصویب و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ایران در برخورد با جرائم همواره پیش قدم بوده است، خاطر نشان کرد: ما در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم تاکنون ۳۶۰۰ شهید و یا ۱۱ هزار جانباز تقدیم کرده‌ایم.

قشقاوی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا با مبارزه علیه جرائم سازمان یافته با انعقاد قراردادهای چند جانبه با کشورهای همسایه مشارکت گسترده خود را تداوم بخشد.

نظر شما