شناسهٔ خبر: 16417017 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در پیاده‌روی اربعین، شعارها را به عمل تبدیل کنیم

71461

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام‌ رضا(ع) گفت: اگر بتوانیم پس از حضور در راهپیمایی اربعین رفتارها و شعارها را تبدیل به عمل واقعی کنیم، آنگاه می‌توانیم بگوییم بهره کافی را از این پیاده‌روی برده‌ایم.

صاحب‌خبر -

سیدجواد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه «آنچه امروز در اربعین شاهد هستیم چیزی جز عشق نیست» اظهار کرد: این گونه رفتار و شور هیجان مردم برای پیاده رفتن به سمت کربلا با هیچ‌یک از حساب‌های دنیایی و معاملاتی که در دنیای امروز وجود دارد قابل قیاس نیست. این رفتار یک عشق و ارادت خالص مردم نسبت به ساحت مقدس امام حسین (ع) و شهدای کربلا است.

وی ادامه داد: همین عشق است که سبب بوجود آمدن این شور و شعور در بین مردم شده که آن‌ها نه تنها با پای پیاده، بلکه با پای برهنه این مسیر را طی می‌کنند. امام حسین (ع) به ما راه زندگی را نشان داد و ما باید در این راهپیمایی به صورت فردی و اجتماعی به یک مفهوم عظیم از دستاوردهای عاشورا برسیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) تأکید کرد: باید در این مسیر راهپیمایی به مفاهیم اصلی و هدفی که امام حسین (ع) برای آن قیام کرد چنگ بزنیم و از این طریق مطمئن باشیم که می‌توانیم به نقطه اوج و قله انسانیت و زندگی سعادتمندانه برسیم. از همین پیاده‌روی و مسیر اباعبدالله است که می‌توانیم دنیا و آخرت خود را تأمین کنیم.

جعفری ادامه داد: ما باید در زندگی فردی و اجتماعی از این ظرفیت عظیم و فرهنگی بهره ببریم و در هر شرایطی که هستیم اعتقاد خود را با اهل بیت (ع) حفظ و برقرار کنیم و مقید به این باشیم که باید انتظاراتی که دین اسلام و اهل بیت (ع) و به خصوص امام حسین (ع) از ما داشته است را در زندگی خود ساری و جاری کنیم. ما اگر بتوانیم به انتظارات ائمه (ع) جامه عمل بپوشانیم آن موقع است که می‌توانیم بگوییم از این راهپیمایی بهره کافی و وافی را برده‌ایم.

وی گفت: ما باید کاری کنیم که بعد از این طی مسیر پیاده‌روی رفتار وشعارهای ما از حالت صرفا شعاری به عمل تبدیل شود و به آنچه که فهمیده‌ایم عمل کنیم. چرا که خیر و سعادت ما در گرو عمل به آنچه است که از این مسیر دریافته‌ایم.

انتهای پیام

نظر شما