شناسهٔ خبر: 16261526 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

36 روستای گچساران به اینترنت پرسرعت مجهز می شود

گچساران- ایرنا- مدیر کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: 36 روستای گچساران در آینده نزدیک به اینترنت پرسرعت مجهز می شود و با این تحول، شمار روستاهای متصل به این فناوری به 51 روستا خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جواد غلام پور روز یکشنبه در جمع دهیاران و شوراهای دهستان امامزاده جعفر در گچساران افزود: روستاهای امامزاده جعفر، کمبل، پاکوه، پشکان، آبگرمو، بی بی جان آباد، سربیشه، خیرآباد و مردان معصوم از جمله این روستاها هستند.
وی بیان کرد: هم اکنون 15 روستای این شهرستان به اینترنت پرسرعت متصل است.
مدیر کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت توسعه اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی افزود: افزایش زیرساخت‌های اینترنت مورد توجه دولت است.
وی گفت: حوزه فناوری اطلاعات، زیربنای توسعه و رشد فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در جوامع شهری و روستایی است.
نشست بررسی مشکلات روستاهای دهستان امامزاده جعفر در بقعه متبرکه امامزاده جعفر (ع) برگزار شد.
اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در زمین‌های کشاورزی، تقویت ولتاژ برق و بهبود زیرساخت‌های ورزشی از درخواست‌های دهیاران این منطقه بود.
روستای 2 هزار نفری امامزاده جعفر از توابع گچساران با تولید محصولات زراعی، جالیزی، صیفی و سبزیجات در توسعه پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی پیشتازاست.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران با 30 هزار نفر جمعیت روستایی، یک بخش، چهار دهستان و بیش از 90 روستا و آبادی دارای سکنه در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
/6110/8143

نظر شما