شناسهٔ خبر: 16134553 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

راخوي ماندگار شد

صاحب‌خبر -

 ال‌پاييس:
اين روزنامه به انتخاب ماريانو راخوي به عنوان نخست‌وزير اسپانيا پرداخته است. «ماريانو راخوي» نامزد حزب مردم اسپانيا، با كسب راي اعتماد از مجلس نمايندگان اسپانيا، به مدت چهار سال ديگر در پست نخست وزيري اين كشور باقي ماند. راخوي در حالي‌ نخست‌وزيري اسپانيا را از آن خود كرد كه حزب مردمي از 314 روز پيش هنگامي كه در 20 دسامبر سال گذشته (29 آذر)، انتخابات سراسري برگزار شد، دولت را به‌طور موقت در دست داشت. وي، در نخستين راي‌گيري 170 راي موافق و 180 راي مخالف كسب كرد اما امشب با كسب 170 راي موافق، 68 راي ممتنع و 111 راي مخالف، دولت را در دست گرفت تا به بن‌بست سياسي اسپانيا پايان دهد. كليد حل بن‌بست سياسي از 314 روز پيش در دست حزب سوسياليست به ويژه در دست «پدرو سانچز» دبيركل سابق اين حزب تا چند هفته پيش بود اما با استعفاي نيمي از كميته فدرال 35 نفري حزب سوسياليست، اين كميته منحل و سانچز به اجبار بركنار شد.

 واشنگتن‌پست:
اين روزنامه به واكنش‌هاي كلينتون بعد از مطرح شدن دوباره ماجراي استفاده از ايميل شخصي او، پرداخته است. كلينتون بررسي دوباره مساله ايميل‌هاي خود را بي‌سابقه خوانده است. براين اساس، او كمي قبل نيز در واكنش به خبر منتشر شده از سوي اف‌بي‌آي و در يك كنفرانس خبري، رييس اف‌بي‌آي را به چالش كشيد و از او خواست تا جزييات دقيق تحقيقات جديد را منتشر كند. وي گفت، «ما ۱۱ روز بيشتر تا انتخابات كه مي‌توان گفت مهم‌ترين انتخابات عصر ماست فاصله نداريم. راي‌گيري‌ها در كشور آغاز شده است. بنابراين، مردم امريكا شايسته اين هستند كه از اين واقعيات به‌طور كامل و به سرعت آگاه شوند.» خانم كلينتون همچنين گفته است كه اف‌بي‌آي هنوز در رابطه با تحقيقات جديد، با او و مشاورانش تماسي نگرفته است. پيش از اين جيمز كومي رييس پليس فدرال امريكا در نامه‌يي خطاب به اعضاي كنگره گفته بود كه اف‌بي‌آي ايميل‌هاي ديگري يافته كه در ارتباط با تحقيقات پيشين است. كلينتون در اين‌باره گفته است: مردم امريكا حق دارند كه حقيقت را به‌طور كامل و در نخستين فرصت بدانند و ضروري است كه اف‌بي‌آي هرچه سريع‌تر نتايج تحقيقات را به مردم اعلام كند.

 ماركا:
تيتر يك اين روزنامه اسپانيايي‌زبان به پيروزي چهار بر يك رئال مادريد برابر آلاوس اختصاص دارد. كريستيانو رونالدو هت‌تريك كرد. آلوارو موراتا دوباره گلزني كرد. گل نخست بازي را بازيكنان آلاوس به ثمر رساندند. تساوي بدون گل منچستريونايتد برابر برنلي از عناوين اين روزنامه است. ژوزه مورينيو در اين بازي اخراج شد و فاصله اين تيم با صدر جدول به 8 امتياز رسيد. پيروزي اتلتيكومادريد با درخشش يانيك كاراسكو و كوين گاميرو از ديگر عناوين اين روزنامه است. اين ديدار چهار بر دو به‌نفع قرمز و سفيدپوشان به پايان رسيد و گاميرو و كاراسكو  دو گل به ثمر رساندند. مادريدي‌ها با اخراج استفان ساويچ در اين بازي 10 نفره شدند. اين نشريه به برد خفيف بارسلونا برابر گرانادا نيز اشاره كرد. آبي‌اناري‌ها با تك‌گل رافينيا 3 امتياز بازي را كسب كردند. اين روزنامه به تساوي سويا برابر اسپورتينگ خيخون هم اشاره كرده است. اين بازي يك بر يك به پايان رسيد.

نظر شما