شناسهٔ خبر: 16109675 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رهبر سابق سوسیالیست های اسپانیا از نمایندگی مجلس استعفا کرد

مادرید- ایرنا- «پدرو سانچز» نماینده و دبیر کل سابق حزب سوسیالیست اسپانیا امروز شنبه تصمیم گرفت به منظور حمایت نکردن از «ماریانو راخوی» رهبر حزب مخالف برای نخست وزیری با رای ممتنع، از سمت خود کناره گیری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه آب ث، سانچز که از زمان استعفای اجباری از دبیر کلی حزب سوسیالیست از چند هفته پیش تا پنجشنبه گذشته در انظار عمومی ظاهر نشده بود، استدلال کرد که تصمیمش به دلیل عدم توافق عمیق با تصمیم کمیته فدرال حزب سوسیالیست برای تسهیل نخست وزیری راخوی است .
وی با حضور در مجلس نمایندگان در کنفرانسی مطبوعاتی و در حالی‌ که اشک در چشمانش جمع شده بود، ادامه داد : من علیه حزبم عمل نمی‌ کنم اما علیه تعهد انتخاباتی خود نیز عمل نخواهم کرد، این تصمیم بسیار دردناکی است که اتخاذ کردم.
سانچز تاکید کرد که اتخاذ این تصمیم برای وی آسان نبوده ولی‌ او نمی‌ تواند به حامیان عضو حزب و غیر عضو که از او پشتیبانی کردند، خیانت کند .
دبیر کل سابق در این راستا ، پنجشنبه شب پس از دادن رای مخالف خود به راخوی در نخستین رای گیری در مجلس، گفته بود که روز شنبه موضع خود نسبت به دومین رای گیری برای نخست وزیری را اعلام می‌ کند .
سوسیالیست های کنگره هنوز در بحث رای گیری دوم متفق القول نیستند و جدا از آنهایی که اعلام کرده اند بدون شک به راخوی رای منفی خواهند داد بحث دیگری هم مبتنی بر صدور فقط 11 رای ممتنع به راخوی در بین آنها قوت گرفته است.
سخنگوی پارلمانی این حزب روز گذشته نامه ای به تک تک 84 نماینده این حزب در کنگره ارسال نموده و لزوم رای ممتنع آنها در نشست روز شنبه در عمل به مصوبه کمیته فدرال را به آنها یادآوری نموده که البته همین نامه هم با انتقاداتی روبرو شده است.
کمیته فدرال در این راستا، نمایندگان خود در مجلس را تهدید کرد که اگر رای ممتنع به راخوی ندهند، علاوه بر جریمه 600 یورویی، این افراد را اخراج خواهد نمود .
اروپام *5*491** 1908

انتهای پیام /*

نظر شما