شناسهٔ خبر: 1602320 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

گزارش خبرنگار برنا از اینچئون؛

دوپینگ قهرمان پرتاب چکش زنان

قهرمان چینی پرتاب چکش زنان در بازیهای آسیایی دوپینگی اعلام شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار برنا از اینچئون، برنده مدال طلای پرتاب چکش زنان از چین در بازیهای آسیایی به علت آزمایش مثبت دوپینگ از مدال خود محروم شد.

ژانگ ونکسیو دومین ورزشکاری است که در این بازیها به علت دوپینگ مدال طلای خود را از دست می دهد.

این ورزشکار 28 ساله روز یکشنبه 28 سپتامبر برای سومین دوره متوالی در بازیهای آسیایی به مقام اول دست یافت و رکورد این بازیها را جابجا کرد. او رکورد 77.33 متر را بدست آورد.

با این حال شورای المپیک آسیا در بیانیه ای اعلام کرد آزمایش این ورزشکار قبل از مسابقه حاوی زرانول و متابولیت آن بوده است که جزو مواد ممنوعه وادا محسوب می شود.

این شورا، ژانگ را فاقد صلاحیت شرکت در این مسابقات و این بازیها اعلام کرد و علاوه بر لغو اعتبارنامه وی از مدال طلای پرتاب چکش نیز محروم شد.

نتایج آزمایش دوپینگ ورزشکار به منظور اتخاذ اقدامات بعدی به مسئولان ورزشی چین، اتحادیه دو و میدانی آسیا و اتحادیه بین المللی دو و میدانی (یاف)، سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) ارجاع خواهد شد.

ژانگ در بازیهای 2006 دوحه و 2010 گوانگژو نیز مدال طلا گرفته بود. او مدال برنز المپیک 2008 پکن را نیز تصاحب کرده بود.

براین اساس وانگ ژنگ هم وطن او که در مسابقه فینال پرتاب چکش دوم شده بود، صاحب مدال طلا می شود.

بالا مانجو از هند به نقره دست می یابد و ماسومی آیا از ژاپن برنز می گیرد.

این ورزشکار چینی دومین برنده مدال طلا است که در بازیهای آسیایی از مدال خود محروم می شود. پیش از این یک ووشوکار مالزیایی به علت دوپینگ از مدال طلای این رشته محروم شده بود.

علاوه براین دو ورزشکار، یک فوتبالیست تاجیک، بازیکن تنیس سافت کامبوج، کاراته کا سوری و وزنه بردار عراقی در بازیهای آسیایی دوپینگی اعلام شده اند.

نظر شما