شناسهٔ خبر: 1593989 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

والیبال ایران قهرمان بازی‌های آسیایی شد/کسب بیست و یکمین طلا و شکسته شدن رکورد گوانگجو

ورزش > والیبال - تیم ملی والیبال ایران در فینال بازی‌های آسیایی با نتیجه سه بر یک ژاپن را شکست داد و به قهرمانی این رقابت‌ها رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی والیبال ایران در فینال بازی‌های آسیایی به مصاف ژاپن رفت. ژاپن در دوره قبلی بازی‌های آسیایی ایران را در فینال شكست داد و طلا را از ایران گرفت. این تیم قدرتمندترین حریف آسیایی ایران در رشته والیبال است.

ست اول:
تیم ملی والیبل با همان ترکیب بازی با چین مقابل زاپن به زمین رفت. سعید معروف،شهرام محمودی، سید،میلاد عبادی پور،فرهاد قائمی،فرهاد ظریف،عادل غلامی .ایرانی ها که تنها با انگیزه قهرمانی به زمین آمدند، اجازه ندادند زاپنی ها نفس بکشند. هر چند زاپنی ها هم با اتکا به شیمیزو نمی خواستند کم بیاورند.این تیم 8-7 تایم اوت اول را گرفت . اما شاگردان کواچ خیلی زود جبران کردندو تایم اوت دوم را 16-12 گرفتند. بعداز آن ژاپنی ها بهتر کار کردند و در عوض ایرانی ها شتابزدگی کار دستشان داد. دو تیم در امتیاز 71-18 بودند وقتی اسپک شهرام بیرون رفت امتیاز 18 به ژاپن داده شد و شیمیزو هم امتیاز 19 را گرفت.در این موقع کواچ دست به دو تعویضه زد مهدوی ومیرزاجان پور به جای سعید معروف و قائمی به زمین امدند . از این به بعد هر چه توپ به شیمیزو ختم می شد امتیاز می شد . عجله هم کار دست ایرانی ها داد دو تیم برای گرفتن امتیاز اخر و پیروزی همدیگر را تعقیب می کردند تا اینکه 27-25 ست اول را ایران به نام خود تمام کرد

ست دوم:
ست دوم را زاپنی ها به اب و اتش زدند تا برنده باشند. اولین امتیاز را هم انها گرفتند و مثل ست اول تایم اوت اول را 8-7 گرفتند. بعداز تایم اوت دوم شیمیزو با دفاع اسپک قائمی امیتاز ار گرفت و بعد هم اوت رفتن اسپک شهرام زاپنی ها را 10 -8 جلو انداخت.انها کم کم خودشان را جلو انداختند. ایرانی ها به 10 رسیدند اما زاپنی ها اختلاف را به 4 رساندند.وقتی امتیاز 11-15 شد کواچ دوتعویضه اش را رو کرد. زاپنی ها 20-16 هم جلو بودند بعداز ان بود که ایرانی ها به خو دشان امدند و کم کم فاصله را کم کردند وبا دو سرویس فرهاد قائمی ایرانی ها 20-19 شدند .زاپنی ها به اب و اتش می زدند تا برنده این ست باشند و درنهایت هم 25-23 برنده شدند.

ست سوم:
ایران برای اینکه نتیجه را برای خود کند از همان خوب شروع کرد و 4-3 هم جلو افتاد. سید با اسپک هایش چهار امتیاز دیگر گرفت تا 8-4 تایم اوت اول برای یارن باشد. کم کم زاپن امیتاز روی امتیازاتش گذاشت اما ایرانی ها اجازه ندادند اختلاف کم شود وقتی امتیاز 14-9 شد سرمربی ژاپن چاره ای جز گرفتن تایم نداشت. ایرانی ها خیلی زود به امتیاز 16-9 رسیدند و تایم دوم فنی. بعداز تایم دوم سید امیتاز 17 را گرفت. ژاپنی ها هم دو امتیاز روی چمع امتیازاتشان گذاشتند تا نتیجه 17-11 شود. خیلی زود ایرانی ها بعداز اوت رفتن سرویس زاپنی ها با اسپک سید و دفاع قائمی از شیمیزو به امیتاز 20 رسیدند و دوباره سید بود که روی پاس بریده معروف ایران را 21 -13تایی کرد. اختلاف ایران با زاپنی ها همچنان ماند تا اینکه زاپنی ها خودشان را به 19 رساندند. این ست هم با نتیجه 25-19 به نام ایران تمام شد.

ست چهارم:
این ست برای ایران ست سرنوشت ساز بود. ایرانی ها که می خواستند کار را یکسره کنند ازهمان اول محکم شروع کردند و 2-1 جلو افتادند اما زاپنی ها باز خودشان را رساندند که عبادی پور امیتاز 3 را گرفت اما با اوت سرویس باز نتیجه برابر 3-3 شد.زاپنی ها هم با خوردن سرویس به تور امیتاز 4 را به ایران تقدیم کردند اما زود دو تیم برابر شدند. جای خالی سعید معورف ایران را 5-4 جلو انداخت و بلافاصله فرهاد قائمی امیتاز 6 را رگفت اما داور اول قبول نکرد و به بهانه خطا امتیاز 5 را به پای ژاپن نوشت که صدای یارانی ها هم به جایی نرسید.دفاع عادل غلامی دوباره ایران را جلو انداخت 6-5 . سرویس زاپنی هم که به اوت رفت 7-6 ایران باز جلو افتاد و در نهایت 8-7 تایم اوت اول را ایران گرفت.

بعداز تایم اوت فنی بازی ایرانی ها بر زاپنی ها می چربید. هر چند انها نمی خواستند کم بیاورند و به هر ترفندی شده امتیاز می گرفتند اما ایرانی ها با امتیاز 16-12 تایم اوت دوم را هم از ان خود کردند. زاپنی ها بعداز تایم امتیاز 13 را گرفتند اما اسپک میلاد عبادی پور و دفاع سید از شیمیزو ایران را 18-13 جلو انداخت و سرمربی ژاپن را مجبور به گرفتن تایم کرد. بعداز تایم ایران 19 امتیازی شد و ژاپنی ها هم سه امتیازی گرفتند و با زدن سرویس به تور ایران را 20 تایی کردند. میلاد عبادی پور هم امیتاز 21 را گرفت . همین موقع ارمیت تشکری و مهدوی به جای عبادی پور و معروف به زمین امدند سید هم امیتاز 22 را با اسپک زیبایی گرفت و دوباره سرمربی ژاپن تایم گرفت.فرها قائمی امیتاز 23 را گرفت و عادل غلامی با دفاع ژاپن امیتاز 24 را رگفت و بالاخره ژاپنی ها با زدن سرویس به تور جلوی ایران زانو زدند تا والیبال ایران بعداز 56 سال قهرمان بازیهای آسیایی شود.

امروز ورزشكاران ایران در اینچئون در 10 فینال حضور داشتند كه 7 مسابقه را باختند و فقط در سه مسابقه برنده شدند.

43 43

برچسب‌ها:

نظر شما