شناسهٔ خبر: 15904151 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

سرشماري اينترنتي تا سي ام مهرماه تمديد شد

صاحب‌خبر -

رييس ستاد سرشماري کشور از تمديد مهلت سرشماري اينترنتي تا ساعت 24 جمعه (سي‌ام مهرماه) خبر داد.

عليرضا زاهديان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا اعلام کرد: با توجه به اينکه روند ثبت‌نام اينترنتي به دليل استقبال عمومي‌همچنان رو به افزايش است به منظور پاسداشت مشارکت بي‌همتاي مردم، مدت سرشماري اينترنتي به صورت همزمان با مرحله دوم سرشماري (حضوري) تا ساعت 24 جمعه (سي‌ام مهرماه) تمديد شد. اين، دومين باري است که مهلت ثبت نام اينترنتي در سرشماري تمديد مي‌شود.

زاهديان تاکيد کرد «هموطنان با مشارکت در سرشماري اينترنتي و عبور از اهداف پيش بيني شده، دستاوردي افتخارآميز را براي کشور فراهم آوردند».

به گزارش ايرنا، چنانچه 35 درصد مردم در سرشماري اينترنتي مشارکت کنند، جمهوري اسلامي‌ايران در شمار کشورهاي توسعه يافته به لحاظ آماري قرار مي‌گيرد. مرکز آمار ايران، ثبت نام اينترنتي هشت ميليون و 881 هزار خانوار را هدفگذاري کرده و سهم هر استان نيز تعيين شده است.

تاکنون 6/33 درصد مردم در سرشماري اينترنتي مشارکت کرده اند.

رييس ستاد سرشماري کشور اعلام کرد به منظور جلوگيري از دوباره شماري و هرگونه خطاي احتمالي، ثبت نام در سامانه سرشماري تا پيش از مراجعه مامور سرشماري به خانوار معتبر است.

بنابراين هنگام مراجعه ماموران سرشماري به در خانه‌ها، خانوارها بايد اطلاعات خود را از طريق مصاحبه حضوري در اختيار ماموران سرشماري قرار دهند و پس از آن ثبت نام اينترنتي مردود است.

مرکز آمار ايران اعلام کرده است خانوارها پس از ثبت نام در سامانه اينترنتي، کد دريافتي را حفظ و هنگام مراجعه مامور سرشماري به در منزل آن را ارايه کنند تا ديگر به سرشماري حضوري نيازي نداشته باشند.

خانوارها مي‌توانند در مدت تعيين شده اطلاعات خود را از طريق سامانه اينترنتي www.sarshomari95.ir ثبت کنند.

به گزارش ايرنا، همه خانوارهايي که به شکل اينترنتي اطلاعات آماري خود را تکميل کنند، از دو گيگابايت اينترنت رايگان بهره مند مي‌شوند.

يک هزار نفر از افرادي که در سرشماري اينترنتي مشارکت کنند، با قرعه‌کشي از جايزه 10 ميليون ريالي برخوردار مي‌شوند که تاکنون 6 دوره آن انجام شده است. 500 جايزه 10 ميليون ريالي نيز براي مديران مدارسي در نظر گرفته شده است که بتوانند خانوارهاي دانش آموزان را به پرکردن اينترنتي سرشماري تشويق کنند. بر‌اساس برنامه‌ريزي مرکز آمار ايران، از يکم آبان ماه هشتمين دوره سرشماري عمومي‌نفوس و مسکن به روش حضوري با استفاده از تبلت و در مدت يک ماه انجام مي‌شود. بر‌اساس پيش‌بيني انجام شده، نتايج اوليه سرشماري امسال يکم تا پانزدهم دي ماه و نتايج تفصيلي آن مرداد سال 1396 منتشر مي‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما