شناسهٔ خبر: 15876300 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

هزار میلیارد تومان به حساب گندم کاران واریز شد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: امروز ۱۰۰۰میلیارد تومان دیگر از پول گندم های خریداری شده به حساب کشاورزان وراریز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی قنبری گفت: امروز 1000 میلیارد تومان دیگر از مطالبات کشاورزان عزیز از طریق بانک کشاورزی پرداخت شد و با این پرداختی، تاکنون 11هزار و 500 میلیارد تومان از پول خرید تضمینی گندم تسویه شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال بیشتر از 11 میلیون و 500 هزار تن گندم به قیمت تضمینی خریداری شده است، افزود: بهای کل گندم های خریداری شده حدود 14 هزار و 700 میلیارد تومان است که تا امروز نزدیک به 80 درصد آن پرداخت شده است و بقیه هم به زودی تامین و پرداخت خواهد شد.
قنبری با اشاره به عزم دولت برای مفاصاحساب بهای گندم ها با کشاورزان تاکید کرد: دولت درصدد است از هرطریقی مطالبات گندمکاران را هرچه سریعتر پرداخت کند،  بگونه ای که این 1000میلیارد تومان اخیر را از طریق فروش اوراق مرابحه در فرابورس تامین و واریز کرده است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران مجری برنامه های دولت در زمینه تحقق اصول و سیاستهای اقتصاد مقاومتی هستند که بحمدالله توانسته اند با حمایتهای دولت تدبیر و امید در بخش تولید کالاهای اساسی  اقتصاد مقاومتی را جامه عمل بپوشانند.
او میزان تولید گندم در سالجاری را 14میلیون و 500 هزار تن اعلام و اظهار کرد: با توجه به روند افزایش معقول و تثبیت شده میزان تولید گندم در طول 3سال گذشته از عمر دولت تدبیر و امید، که هرساله حدود 2 میلیون تن  رشد تولید داشته ایم و از 4 وهشت دهم میلیون تن در سال 1392 به 11و نیم میلیون تن در سال جاری رسیده است، بنظر میرسد در صورت تداوم حمایت ها و سیاستهای فعلی، خودکفایی پایدار در تولید گندم محقق شده است.
معاون وزیر جهادکشاورزی خاطر نشان کرد: باتوجه به مصوبه دولت، مابقی 3200 میلیارد تومان بدهی بابت خرید گندم نیز از طریق فروش اوراق مرابحه تامین و به حساب گندمکاران واریز خواهد شد و ما با جدیت و بصورت شبانه روزی پیگیر این مهم هستیم تا کشاورزان هرچه زودتر به حاصل دسترنج خود برسند.

نظر شما