شناسهٔ خبر: 15710400 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با حضور معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی کاشان؛

همایش نونهالان حسینی مهدکودک‌های تحت پوشش بهزیستی کاشان برگزار شد

ایلنا: همانطور که بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز یاد، نام و مظلومیت امام حسین(ع) فراموش نشده است وظبفه همگان است با گرامی داشت این واقعه جانسوز و فراموش نشدنی مظلومیت امام حسین و یارانش را بیش از پیش به نسل‌های بعدی منتقل نماییم.

صاحب‌خبر -

ایلنا: پیش از ظهر امروز چهارشنبه بیست و هفتم آذرماه سال جاری با حضور معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی کاشان، جمعی از مسئولین، مربیان و والدین مهد کودکهای تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان کاشان همایش نونهالان حسینی در سالن اجتماعات دانشگده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان در این مراسم معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان ضمن تسلیت ایام محرم و صفر از برگزارکنندگان این مراسم بسیار جذاب و دیدنی تشکر و قدردانی کرد.

«امین عسگری» ضمن بیان بخشی از واقعه کربلا و مصیبت‌هایی که امام حسین(ع) و یارانش در صحرای کربلا متحمل شدند، خطاب به کودکان خردسال گفت: همانطور که بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز یاد، نام و مظلومیت امام حسین(ع) فراموش نشده است وظبفه همگان است با گرامی داشت این واقعه جانسوز و فراموش نشدنی مظلومیت امام حسین و یارانش را بیش از پیش به نسل‌های بعدی منتقل نماییم.

وی با بیان اینکه تنها نام و ذکر امام حسین گفتن کافی نیست، بلکه باید درس شجاعت، مقاومت و زیر بار زور نرفتن را از امام حسین(ع) یاد بگیریم، گفت: حتی اگر دشمنان همه چیز را هم از ما بگیرند نباید از ظالم و زور گو اطاعت کنیم.

عسگری با بیان اینکه بیان واقعه کربلا و مظلومیت امام حسین(ع) به هر قشری از جامعه باید با زبان خودشان گفته شود گفت: با توجه به اینکه طرز تفکر کودکان با بزرگتر‌ها تفاوت دارد و درک مسائل برای کودکان باید مشهود باشد، لذا مربیان مهد کودک‌ها و والدین آن‌ها باید برای زنده نگه داشتن واقعه عاشورا از وسایل محسوس برای یادگیری مطالب برای کودکان استفاده کنند.

نظر شما