شناسهٔ خبر: 15700552 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان تاکید کرد:

ناتوانی بنگاههای اقتصادی در رقابت ازعوامل خرد ورشکستگی ست

ایلنا: ایجاد حباب در بازاریکی دیگر از عوامل اصلی ورشکستگی است / حباب بازار باعثکاهش منابع و ورشکستگی می شود.

صاحب‌خبر -

ایلنا: استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان در نشست آشنایی با قوانین و مقررات ورشکستگی که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد تاثیر برنامه ها و سیاست های دولت بر اقتصاد را عامل کلان ورشکستگی برشمرد.

او گفت: طی هشت سال گذشته به دلیل سیاست گذاری نامناسب دولت، شاهد افزایش رشد ورشکستگی در ایران بودیم و به تازگی وزارت اقتصاد و دارایی در حال تنظیم آیین نامه کلی برای بررسی تاثیرات مصوبه ها و بخش نامه های دولت است.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از اصفهان، " سیدکمیل طیبی " بحران های مالی جهانی را از دیگر عوامل ورشکستگی عنوان کرد و گفت: زمانی که بحران مالی اتفاق می افتد ریسک فعالیت شرکت های تجاری بالا می رود و ورشکستگی ایجاد می شود.

وی ایجاد حباب در بازار را یکی دیگر از عوامل مهم ورشکستگی برشمرد و گفت: حباب باعثکاهش منابع می شود و ورشکستگی را رقم می زند.

وی نبود انضباط مالی واحدهای اقتصادی را از جمله مهمترین عوامل خرد ورشکستگی اعلام کرد و گفت: نرخ ورشکستگی در بین شرکت های ژاپنی به دلیل رعایت انضباط مالی بسیار پایین است.

وی ناتوانی بنگاههای اقتصادی در رقابت با سایر بنگاهها از دیگر عوامل خرد ورشکستگی خواند و گفت: ماهیت بنگاه اقتصادی باید رقابت پذیری باشد و اگر نسبت به بازار عرضه و تقاضا و همچنین ریسک های موجود در بازار شناخت نداشته باشند به مرحله ورشکستگی وارد می شوند.

نظر شما